پیروزی Xiaomi در رقابت با Huawei در سال 2015
پیروزی Xiaomi در رقابت با Huawei در سال 2015

پیروزی Xiaomi در رقابت با Huawei در سال 2015

سال 2015 یک سال باور نکردنی برای سازندگان گوشی های هوشمند بود. کمپانی های به نام و معتبری که شاید هیچگاه فکر نمی کردند شرکت هایی که از نظر شهرت در پله های پایین تری قرار دارند، بازار را در دست بگیرند و یکه تازی کنند. کمپانی Xiaomi سالی پر مشغله اما شیرین و موفق را پشت سر گذاشت. این تولید کننده برنامه خود را بر مبنای فروش حدود 80 تا 100 میلیون گوشی در سال تنظیم کرده بود. چیزی که برای آن جسارت بالا و اطمینان به تولیدات خود، نیاز است.

Xiaomi (2)

شرکت Canalys که در زمینه تحقیقات بازار، فعالیت دارد پس از تجزیه و تحلیل استراتژی های کمپانی های متعدد به طور رسمی نتایج خود را منتشر کرد. این سازمان اعلام کرد در بخش گوشی های هوشمند در چین، کمپانی Xiaomi توانسته به موفقیت بالایی حتی نسبت به برندهای معروف تر دیگر، دست یابد.
طبق گفته های این سازمان، Xiaomi با 19% سهم بازار در مقابل Huawei با 15.7% قرار گرفته است. این درحالی است که سهم Apple در این رقابت 13.7% و 7.8% آن برای Samsung است.
در مقابل نیز طبق این تجزیه و تحلیل کمپانی شیائومی درحدود 67.5 میلیون فروش داشته در حالی که کمپلنی هواوی که سابقه بیشتری در بازار اسمارت فون ها دارد چیزی نزدیک به 62.2 میلیون گوشی فروخت. در این اخبار همچنین به طور شفاف به Xiaomi Redmi Note 3 اشاره شده که در لیست پرفروش ترینها قرار گرفته است. آنچنان که این موضوع یکی از دلایل افزایش شهرت و فروش این کمپانی بوده است.

Xiaomi (1)

در ابتدا نیز گفتیم که این تولید کننده برنامه فروش 100 میلیونی را در ذهن داشته است. هرچند تنها نزدیک به 70 میلیون فروش داشته که باعث کاهش رشد اقتصادی آنها نسبت به آنچه در ذهن داشته اند، شده است اما همین مقدار نیز باعث اشباع بازار و یکه تازی آنها شد. اکنون نیز باید منتظر باشیم ببینیم کمپانی هواوی چگونه این خسارت اعتباری را در سال 2016 جبران خواهد کرد.

منبع: gizmochina