1- قصد رجیستری گوشی/تبلت خریداری شده را دارم، چطور اقدام کنم؟

برای رجیستری گوشی ها از طریق بخش تیکت پشتیبانی میتوانید درخواست رجیستری گوشی خریداری شده خود را دهید.

هزینه رجیستری (معمولا حدود 10تا30 درصد که بسته به قیمت دستگاه متفاوت می باشد) طبق تعرفه گوشی مسافری در سایت گمرک به آدرس epl.irica.gov.ir/ImeiRegister می باشد.

نکته اول: گوشی هایی که در صفحه محصول شامل گزینه “رجیستر شده به همراه کد فعالسازی” هستند، مشتری با انتخاب این گزینه، نیازی به پرداخت هزینه رجیستری پس از تحویل ندارند. 

نکته دوم: تبلت ها قابل رجیستر نیستند، لذا نبایستی روی خدمات سیم کارت آنها در ایران حساب باز کرد.

2- مدت زمان ارسال کالا چقدر است؟

از زمانیکه وضعیت سفارش شما از “درحال انجام” به “ارسال شده” تغییر یابد (کد رهگیری پستی صادر نمیشود، کد رهگیری پستی فقط برای لوازم جانبی و قطعات صادر میشود) معمولا حدود 20 تا 40 روز کاری بطول خواهد انجامید تا مرسوله به ایران برسد. این درشرایطی است که تاخیر پستی شامل مرسوله نشده باشد و درصورت بروز تاخیر پستی مطابق با قوانین فروشگاه عمل خواهد شد.

لازم بذکر است تمامی سفارشات درب منزل تحویل مشتری خواهند شد.

3- آیا امکان پرداخت شرایطی و اقساطی وجود دارد؟

پرداخت قسطی خیر، اما اخیرا امکان پرداخت بصورت بیعانه برای همه محصولات بجز لوازم جانبی فراهم شده است. به اینصورت که درصورت تمایل میتوانید در سبد خرید با اعمال کد پیش‌خرید  pay-before-delivery  هزینه کالا را صفر کنید و تنها هزینه ارسال آنرا بپردازید و زمانیکه کالا به ایران رسید قبل از تحویل هزینه کالا را بپردازید.

مهم: درصورتیکه ازین طریق ثبت سفارش کردید تا هزینه کالا را قبل از تحویل بپردازید، زمانیکه کالا به ایران رسید نیاز است تا قبل از تحویل کالا، هزینه آن ظرف مدت یک هفته از زمان اطلاع رسانی به مشتری، بحساب فروشگاه واریز شود در غیر اینصورت کالا برای مشتری ارسال نخواهد شد. همچنین امکان لغو سفارش وجود ندارد. تنها در برخی موارد با تایید فروشگاه اگر هم با کنسلی سفارش موافقت شد، هزینه ارسالی که مشتری پرداخت کرده قابل برگشت نیست.

لازم بذکر است تمامی سفارشات ثبت شده ازین طریق، با قیمت همان روزی که سفارش ثبت شده و در فاکتور مشتری درج شده محاسبه خواهد شد و افزایش یا کاهش قیمت کالا، تاثیری در قیمت سفارش ثبت شده نخواهد داشت.

4- بجز قیمت کالا که روی سایت درج شده است، هزینه دیگری تا رسیدن کالا بدست مشتری دارد؟

درصورتیکه مشتری قصد رجیستری نداشته باشد، برای گوشی ها و تبلت ها تنها هزینه ارسال است که می‌پردازد. برای لوازم جانبی ها و قطعات ارسالی از چین هزینه پستی حدود 50 الی 100 تومان بصورت پس کرایه به پست پرداخت میشود.

لازم بذکر است تمامی سفارشات درب منزل تحویل مشتری خواهند شد.

5- چرا قیمت بست چاینا از بقیه فروشگاه ها ارزان تر است؟

بست چاینا شرکتی شناخته شده و با سابقه در بین فعالان این حوزه در بازار چین است که همواره میتواند قیمت های رقابتی در بین نمایندگی های کمپانی ها در بازار چین تهیه کند که هر شرکت و فروشگاهی نتواند. از طرفی ارسال مستقیم کالا از چین به آدرس مشتریان در ایران که بدون واسطه صورت میگیرد و حاشیه سود بسیار کم باعث شده تا قیمت های بست چاینا نسبت به بازار بسیار مناسب تر باشد و همچنین سیاستی شود برای رشد بیشتر خود در بازار ایران. چراکه هم اکنون تامین کننده چندین فروشگاه اینترنتی در کشور است.

6- آیا امکان پرداخت در محل وجود دارد؟

متاسفانه خیر.

7- تفاوت رام چین، رام چین با گوگل پلی، رام گلوبال و پک گلوبال برای گوشی موبایل در چیست؟

رام نوع سیستم عامل را نشان میدهد. دستگاه با [رام چین] معمولا زبان فارسی در منو ندارد (اما در خواندن و نوشتن فارسی مشکلی ندارد) و همچنین گوگل سرویس ندارد (وجود برنامه های گوگل روی گوشی موبایل در نصب اپلیکیشن ها بسیار موثر است و عدم وجود آن باعث میشود تا اپلیکیشن ها یا نصب نشوند یا به سختی نصب شوند و یا اجرا نشوند) درصورتیکه [رام چین با گوگل پلی] حاوی برنامه های گوگل نیز است و مشکل نصب اپلیکیشن را ندارد و تنها زبان فارسی در منو ندارد اما در خواندن و نوشتن فارسی مشکلی ندارد. [رام گلوبال] نیز معمولا زبان فارسی در منو و گوگل سرویس را دارد. لازم بذکر است هر سه نوع رام از نظر کارکرد با اپراتورهای ایرانی مشکلی ندارند و یکسان هستند. ازطرفی کاربر نیز قابلیت نصب گوگل سرویس بر روی رام چین را دارد و یا حتی قابلیت نصب رام گلوبال را بر روی گوشی با رام چین دارد چراکه پروسه ای نرم افزاری است. حتی اگر کاربر در این زمینه مهارتی نداشته باشد از طریق مراجعه به تعمیرکار میتواند این کار را انجام دهد. و اما [پک گلوبال] به این معناست که علاوه بر داشتن ویژگی های رام گلوبال، حاوی جعبه و دفترچه راهنما با زبان انگلیسی است و همچنین آداپتور شارژر آن نیازی به تبدیل ندارد و بطور مستقیم قابل اتصال به پریز برق است.

8- چگونه اعتماد کنیم برای خرید؟

فروشگاه بست چاینا دارای نماد اعتماد الکترونیکی اخذ شده از وزارت صنعت معدن و تجارت و نماد ملی ثبت است همچنین وبسایت فروشگاه دارای گواهینامه پروتکل SSL است که جای هیچ گونه شک و تردیدی بجای نخواهد گذاشت، همچنین در بخش تماس با ما آدرس مکان فعالیت ما درج گردیده است.

9- مهلت تست محصولات از چه زمانی آغاز می شود؟

مهلت تست 2 روزه از تاریخ تحویل محصول در سایت پست آغاز می شود.

10- آیا این قبیل گوشی ها و تبلت ها در ایران تعمیر می شوند؟

قطعات آنها که در بازار یافت نمی شود. بله، تعمیرات این قبیل گوشی ها و تبلت ها شبیه دیگر مدل های مشابه در بازار است. درصورت نیاز به قطعه خاص مربوط به دستگاه، سفارش قطعات نیز از طرف بست چاینا و از طریق پشتیبانی های کانال تلگرام فروشگاه پذیرفته و تا حد ممکن تامین می شود. 

11- بعد از خرید، قیمت محصول خریداری شده بر روی وبسایت فروشگاه کاهش یافته است، تکلیف خریدار چیست؟ آیا ما به التفاوت هزینه عودت داده می شود؟

خیر، هرگونه کاهش قیمتی بر روی سفارشات ثبت شده تاثیری نخواهد گذاشت.

12- چه محصولاتی در انبار داخلی (انبار ایران) موجود هستند؟

درحال حاضر تمامی محصولات از انبار چین ارسال میشوند و انبار ایران غیرفعال است.