1- آیا گوشی ها و دیگر دستگاه های سیم کارت خور، رجیستر شده هستند؟

هنگام تحویل، دستگاه توسط مامور گمرک واقع در پست (بدون نیاز به پاسپورت) رجیستر میشود سپس به خریدار تحویل داده میشود. چراکه تمامی کالاها از طریق مبادی رسمی وارد میشوند و مشتری به عنوان خریدار کالا، هزینه گمرک آنرا پرداخت میکند و رسید پرداخت گمرکی از مامور پست دریافت میکند، بنابراین تایید و ثبت گوشی و ارسال کد فعالسازی به عهده گمرک و سامانه همتا می باشد و مسئولیتی متوجه بست چاینا جهت تاخیر یا عدم ثبت گوشی و ارسال کد فعالسازی نمی باشد. لازم بذکر است هنگام تحویل تنها هزینه گمرک (که در بند 3 همین بخش آورده شده) اخذ میشود و رجیستری هزینه‌ای ندارد، درواقع با همان پرداخت هزینه گمرک، رجیستری انجام میشود. توجه داشته باشید که هر فرد در سال یکبار به این صورت میتواند خرید کند و خریدار بایستی شماره همراهی را هنگام خرید وارد نماید که بنام خودش باشد و سن او نیز کمتر از 18 سال نباشد.
لازم بذکر است از آنجا که این دستگاه ها بصورت پستی وارد میشوند برای ثبت رجیستری نیازی به پاسپورت ندارند بلکه پاسپورت فقط برای دستگاه هایی که بصورت مسافری وارد میشوند نیاز است.

2- مدت زمان تحویل کالا چقدر است؟

از زمانیکه سفارش از چین ارسال شود معمولا حدود 18 تا 30 روز کاری بطول خواهد انجامید. این درشرایطی است که تاخیر پستی شامل مرسوله نشده باشد و درصورت بروز تاخیر پستی مطابق با بند 3 قوانین کالاهای انبار چین عمل خواهد شد.

3- بجز قیمت کالا که روی سایت پرداخت میکنیم، هزینه اضافی دیگر چیست؟

هزینه گمرک کالا به عهده شخص خریدار است که هنگام تحویل کالا قابل پرداخت است. هزینه گمرکی که اداره پست دریافت می کند متفاوت بوده؛ اجناسی که دارای هزینه گمرک هستند مانند کالاهایی همچون گوشی های موبایل، تبلت ها و گجت های هوشمند بر طبق تعرف گمرکی که شانزده درصد ارزش پایه دلاری محصول  ضرب در  دلار دولتی 4200 محاسبه می شود ، که بایستی هنگام تحویل مرسوله به پست داده شود (دقت کنید که این قیمت بصورت میانگین ذکر شده و همینطور که گفته شد در بعضی مواقع هزینه ای دریافت نشده و در بعضی مواقع نیز بیش از قیمت ذکر شده دریافت شده)، این تفاوت قیمت ها در شهر های مختلف دیده شده است. اما بطور کلی هزینه گمرکی معمولا حدود 50 تا 350 هزارتومان بسته به قیمت کالا (از حدود یک تا 7 میلیون تومان) محاسبه میشود و بدان معناست که برای کالایی با قیمت یک میلیون تومان حدود 50 هزارتومان و برای کالایی با قیمت 7 میلیون تومان حدود 350 هزارتومان هزینه گمرک آن میشود.

با این حال در صورتیکه اداره پست شهر مقصد (آدرس مشتری) درخواستی بیش از حد معقول برای ورود کالا از مشتری درخواست کند ، مسئولیت این موضوع متوجه فروشگاه بست چاینا نخواهد بود.

برای لوازم جانبی‌ها و قطعات و دیگر کالاهای کوچک هزینه پست پیشتاز داخلی (از تهران تا آدرس دقیق دریافت کننده) و هزینه گمرکی مجموعا حدود بر 15 الی 20 هزار تومان می باشد، صرفا بر عهده مشتری خواهد بود.

4- در سال چند بار امکان خرید گوشی از چین برای یک فرد وجود دارد؟

هر فرد در سال یکبار امکان خرید گوشی و یا دستگاه سیم کارت خور از خارج از کشور دارد که میتواند آنرا رجیستر کند. این قانون بنا بر تجربه تحویل کالا فقط در برخی شهرها اجرا میشود. بنابراین جهت اطمینان بیشتر پیشنهاد میشود برای خریدهای دوم، سوم و یا بیشتر از نام و کد ملی و شماره همراه شخص دیگری استفاده کنید. توجه داشته باشید که هرشخص بایستی شماره همراه خود را که بنام خودش است وارد کند و سن او نیز کمتر از 18 سال نباشد.

5- چرا قیمت بست چاینا از بقیه فروشگاه ها ارزان تر است؟

بست چاینا شرکتی شناخته شده و با سابقه در بین فعالان این حوزه در بازار چین است که همواره میتواند قیمت های رقابتی در بین نمایندگی های کمپانی ها در بازار چین تهیه کند که هر شرکت و فروشگاهی نتواند. از طرفی ارسال مستقیم کالا از چین به آدرس مشتریان در ایران که بدون واسطه صورت میگیرد و حاشیه سود بسیار کم باعث شده تا قیمت های بست چاینا نسبت به بازار بسیار مناسب تر باشد و همچنین سیاستی شود برای رشد بیشتر خود در بازار ایران. چراکه هم اکنون تامین کننده چندین فروشگاه اینترنتی در کشور است.

6- آیا امکان دادن وجه محصول به مامور پست هست؟

متاسفانه خیر. چون محصولات از کشور چین و با استفاده از پست های بین المللی برای شما ارسال میشوند و پست بین الملل همانند پست های داخلی چنین امکانی ندارند.

7- تفاوت رام چین و رام گلوبال و پک گلوبال برای گوشی موبایل در چیست؟

رام نوع سیستم عامل (چه اندروید و چه دیگر سیستم عامل ها) را نشان میدهد. دستگاه با رام چین معمولا زبان فارسی در منو و گوگل سرویس ندارد (وجود برنامه های گوگل روی گوشی موبایل در نصب اپلیکیشن ها بسیار موثر است و عدم وجود آن باعث میشود تا اپلیکیشن ها یا نصب نشوند یا به سختی نصب شوند و یا اجرا نشوند) درصورتیکه رام گلوبال معمولا زبان فارسی در منو و گوگل سرویس را دارد. لازم بذکر است هردو نوع رام از نظر کارکرد در ایران و با اپراتورهای ایرانی مشکلی ندارند و یکسان هستند. ازطرفی کاربر نیز قابلیت نصب گوگل سرویس بر روی رام چین را دارد و یا حتی قابلیت نصب رام گلوبال را بر روی گوشی با رام چین دارد چراکه پروسه ای نرم افزاری است. حتی اگر کاربر در این زمینه مهارتی نداشته باشد از طریق مراجعه به تعمیرکار میتواند این کار را انجام دهد. و اما پک گلوبال به این معناست که علاوه بر داشتن ویژگی های رام گلوبال، حاوی جعبه و دفترچه راهنما با زبان انگلیسی است و همچنین آداپتور شارژر آن نیازی به تبدیل ندارد و بطور مستقیم قابل اتصال به پریز برق است.

8- چگونه اعتماد کنیم برای خرید؟

فروشگاه بست چاینا دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره اخذ شده از وزارت صنعت معدن و تجارت و نماد ملی ثبت است همچنین وبسایت فروشگاه دارای گواهینامه پروتکل SSL است که جای هیچ گونه شک و تردیدی بجای نخواهد گذاشت، همچنین در بخش تماس با ما آدرس مکان فعالیت ما درج گردیده است. درضمن بعد از خرید محصول و دریافت کد رهگیری پستی، میتوانید با استفاده از آن در سایت پست از مبدا و مقصد مرسوله اطلاع یابید.

9- مهلت تست 7 روزه محصولات از چه زمانی آغاز می شود؟

مهلت تست 7 روزه از تاریخ تحویل محصول در سایت پست آغاز می شود.

10- از کجا بدونیم محصولات اصل هستند و تقلبی و یا طرح اصلی نیستند؟

اول اینکه فروشگاه هیچ گونه محصول تقلبی و یا طرح اصلی بفروش نمیرساند و برای تمامی کالاها ضمانت اصالت دارد، ثانیا برای یافتن چنین چیزی میتوانید از منبع بسیار عالی اینترنت جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول مورد نظر جستجو کرده و از صحت محصول اطمینان حاصل نمایید. ثالثا بعد از خرید و دریافت محصول اگر براین گمان شدید که محصول اورجینال نیست میتوانید با ذکر دلیل قانع کننده وجه خود را تضمین شده باز پس گیرید.

11- کیفیت محصولات درکل چطورند؟

محصولات تماما اورجینال بوده و ساخت درجه یک کشور چین هستند. این محصولات اصلا و به هیچ وجه قابل مقایسه با محصولات بی کیفیت چینی موجود در بازار داخلی نیستند. تنها قابل مقایسه با برندهایی نظیر سامسونگ و سونی و اچ تی سی و… هستند.

12- چه نظراتی نمایش داده نخواهند شد؟

نظراتی که پیرامون محصول مورد نظر نباشد، نظراتی که پیرامون ارسال و دریافت محصول و کدهای رهگیری باشد و همچنین نظراتی که در مورد قیمت محصول یا لینک دیگر فروشگاه ها باشد، نمایش داده نخواهند شد. برای دریافت پاسخ چنین سوالاتی تماس و یا ایمیل بزنید.

13- آیا این قبیل گوشی ها و تبلت ها در ایران تعمیر می شوند؟ قطعات آنها که در بازار یافت نمی شود.

بله، تعمیرات این قبیل گوشی ها و تبلت ها شبیه دیگر مدل های مشابه در بازار است. درصورت نیاز به قطعه خاص مربوط به دستگاه، سفارش قطعات نیز از طرف بست چاینا و از طریق پشتیبانی های کانال تلگرام فروشگاه پذیرفته و تا حد ممکن تامین می شود.

14- بعد از خرید، قیمت محصول خریداری شده بر روی وبسایت فروشگاه کاهش یافته است، تکلیف خریدار چیست؟ آیا ما به التفاوت هزینه عودت داده می شود؟

خیر، هرگونه کاهش قیمتی بر روی سفارشات ثبت شده تاثیری نخواهد گذاشت.

15- چه محصولاتی در انبار داخلی (انبار ایران) موجود هستند؟

درحال حاضر تمامی محصولات از انبار چین ارسال میشوند و انبار ایران غیرفعال است.

16- محصولات موجود در انبار داخلی فروشگاه حاوی چند روز مهلت تست می باشند؟

محصولات موجود در انبار داخلی فروشگاه که با پست پیشتاز ارسال خواهند شد، دارای 2 روز یا 48 ساعت مهلت تست اند.

17- چگونه خرید کنیم؟

سفارشات تماما آنلاین صورت میگیرد و شما نیز وجه محصول را بصورت آنلاین توسط درگاه بانک پاسارگاد از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت خواهید بود. برای خرید محصول:

– بر روی دکمه “افزودن به سبد خرید” کلیک کنید و بصورت خودکار وارد سبد خرید شوید، سپس دکمه “ادامه ثبت سفارش” را کلیک کنید.

– در مرحله بعد نام و آدرس پستی خود را بطور دقیق و حتما بصورت فینگلیش وارد کنید. (اگر می خواهید هم زمان باخرید خود یک حساب کاربری در وبسایت فروشگاه ایجاد نمایید، تیک گزینه “می خواهید یک حساب کاربری ایجاد کنید” را زده و سپس یک رمز برای ورود به حساب کاربری خود نیز وارد کنید.) و در نهایت در سمت چپ صفحه دکمه آبی رنگ “ثبت اطلاعات و ادامه خرید” کلیک کنید. در مرحله بعدی دکمه “پرداخت و ثبت نهایی سفارش” را زده تا به درگاه بانک جهت پرداخت متصل شوید.

– پس از واریز وجه و برگشت به فروشگاه، شماره سفارش پنج رقمی به همراه شناسه پرداخت بانکی به شما داده میشود که بایستی آنرا نزد خود تا زمان رسیدن محصول نگه دارید.