ورود کاربران به وب‏‌سایت بست چاینا هنگام مطالعه ، ثبت سفارش محصول و استفاده از کلیه خدمات ارائه شده توسط بست چاینا به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات بست چاینا است. توجه داشته باشید که همه محصولات در وب‌سایت بست چاینا برای معرفی و شناخت بهتر بوده و محصولات از کشور چین برای کاربر ثبت سفارش میشوند تا به آدرس آنها پست شود. لذا ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین بست چاینا از سوی کاربر است.

بست چاینا ادعای داشتن هر گونه نمایندگی جهت خرید ، فروش و عرضه خدمات برندهای عرضه شده در بست چاینا را تکذیب می کند و بست چاینا تنها به ارائه خدمات ثبت سفارش کالا از خارج از کشور سازگار با قوانین جاری کشور اقدام می کند.

لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

لازم بذکر است مطابق با ماده 1010 قانون مدنی و ماده 13 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب هرگونه اختلاف و دعاوی حقوقی و کیفری و غیره که ناشی از قوانین و قرارداد زیر می باشند، طرفین توافق نمودند محل صالح به رسیدگی به دعاوی مذکور در صلاحیت مراجع قضایی و شبه قضایی و غیر قضایی شهرستان مرودشت از استان فارس می باشد.

1- ارتباط با بست چاینا

تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.bestchina.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌هایی رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وب سایت بست چاینا هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.bestchina.ir و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شماره همراه ندارد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از راه های ارتباطی ذکر شده در بخش تماس با ما استفاده کنند.

2- قوانین و رویه های ثبت و ارسال سفارش

*بست چاینا اصل هزینه پرداختی کاربر را در صورتی که سفارش به هردلیلی در چین تامین و تحویل پست نشود تضمین می نماید.

*بست چاینا سلامت و اصالت کالای ارسالی را تضمین می کند.

*به علت مشکلات بوجود آمده به واسطه شیوع کرونا نظیر تعطیلی بانک ها و وضعیت موجودی کالاها در چین (پایدار نیست و دائما تغییر می کند) و تاخیر پروازها ، ممکن است برخی سفارش ها با مشکل در تامین و یا تاخیر غیرقابل پیش بینی در ارسال آن مواجه شوند که درصورت بروز مشکل در تامین یا عدم امکان ارسال کالا که منجر به لغو سفارش شود ، اصل هزینه کاربر تضمین می شود و کاربر نمی تواند ادعای ورود خسارت کند. ضرورت دارد کاربران گرامی با توجه به این نکته سفارش خود را ثبت نمایند.

سفارش از چین به ترتیب شامل فرآیند تامین کالا درچین ، تحویل به پست ، ارسال ، دریافت در گمرک ایران ، ترخیص از گمرک و تحویل به گیرنده می باشد ، در این فرآیند، تنها تامین کالا و تحویل آن به پست در چین و تضمین اصالت و سلامت کالا در هنگام دریافت، توسط بست چاینا انجام می شود و بست چاینا در سایر مراحل هیچ گونه دخالت و تعهدی ندارد. با ثبت سفارش از چین ، تعهد بست چاینا ارائه خدمت خرید ، تحویل به پست در چین جهت ارسال آن به آدرس کاربر و ضمانت سلامت کالای درخواستی کاربر در هنگام تحویل می باشد و پروسه حمل ،ترخیص و تحویل کالا به عهده شرکت های پستی و گمرک ایران می باشد که جزئیات آن به شرح ذیل است:

1) ثبت سفارش برای ارسال کالا از چین (که به اختصار “انبار چین” خوانده می شود) ، به منزله درخواست کاربر جهت ارائه و دریافت خدمت ثبت سفارش و ارسال کالا از چین به آدرس کاربر ، توسط بست چاینا می باشد (بست چاینا کالای درخواستی کاربر را در چین خرید و به آدرس ایشان ارسال می کند) و فاکتور سفارش صرفا فاکتور ارائه خدمت ارسال کالا از چین می باشد و مبلغ درج شده در فاکتور جمع مبلغ محصول ، کارمزد خدمات بست چاینا و هزینه ارسال از چین به ایران می باشد.

2) محصولات درصورت درخواست شخص کاربر (ثبت سفارش به معنای درخواست کاربر تلقی می شود) توسط تامین کننده در چین و با پست خارجه بطور مستقیم از چین به نام و آدرس خریدار ارسال می شود که از زمان ارسال مرسوله در بازه زمانی 20 الی 30 روز کاری (این زمان ثابت نیست و به صورت میانگین و در شرایط عادی و طبق تجربه به دست آمده و بست چاینا نمی تواند این زمان را تضمین کند ،مسئولیت تحویل مرسولات به ایران به عهده شرکت های پستی حمل کننده کالا است) تحویل پست ایران می شوند و جهت ارزیابی به گمرک امانات پستی ارسال می شوند و پس از اتمام ارزیابی جهت توزیع به استان،شهر یا آدرس مقصد ، ارسال خواهند شد.

بروزرسانی 3 مهر 1398 : لازم به توضیح است با توجه به سابقه وجود تاخیر در گمرک فرودگاه امام خمینی ، بار دیگر تاکید می شود ، طبق قوانین بست چاینا، فاکتور صادر شده فاکتور فروش کالا نمی باشد و صرفا فاکتور ارائه خدمت ارسال کالای درخواستی کاربر از چین می باشد و ملاک انجام تعهد بست چاینا تامین و ارسال کالا در چین و تضمین اصالت و سلامت کالا در زمان دریافت توسط خریدار می باشد و سایر امور تا تحویل به کاربر توسط گمرک و پست انجام می شود که بست چاینا نمی تواند در آن دخالتی داشته باشد.

3) برخی کالاها با تشخیص گمرک مشمول پرداخت هزینه عوارض (حقوق گمرکی) می شوند. هزینه عوارض و هزینه توزیع مرسولات خارجی ( خدمات پستی ) برای محصولاتی که از چین ارسال می شوند مطابق قوانین روز کشور که در سایت گمرک قابل مشاهده است ، محاسبه و توسط باجه امانات پستی در اداره پست مرکزی شهرها یا نامه رسان دریافت می شود که صرفا به عهده خریدار می باشد.

4) محصولاتی که از چین ارسال می شوند در تعداد کمی از استان ها علی رغم دریافت هزینه توزیع توسط پست ، جهت دریافت مرسوله نیاز به مراجعه حضوری به پست مرکزی مرکز استان می باشد.این موضوع به صورت سلیقه ای اعمال می شود و در همه استان ها یکسان نیست.جهت اطلاع می توانید این موضوع را از پست مرکز استان خود استعلام بگیرید.

5) بست چاینا تنها به ارائه خدمت تامین و ارسال کالای درخواستی کاربر از چین می پردازد و با توجه به اینکه مرسولات به نام و آدرس خریدار ارسال می شوند ، خریدار مالک مرسوله می باشد، لذا در صورت نیاز ، پیگیری های مربوط به ترخیص یا تحویل مرسوله بعهده خریدار می باشد و ملاک انجام تعهد بست چاینا تامین و ارسال کالا در چین و تضمین اصالت و سلامت کالا در زمان دریافت توسط خریدار خواهد بود و فرآیند تحویل به کاربر توسط گمرک و پست انجام خواهد شد که بست چاینا در آن دخالت و مسئولیتی ندارد.

6) بست چاینا از زمان دریافت سفارش ، ارسال و تحویل سفارش از هیچ کوششی در جهت پیگیری مشکلات احتمالی و تسریع در امور تحویل دریغ نخواهد کرد اما لازم به توضیح است عملکرد به موقع یا تاخیر در پردازش و رسیدگی سایر سازمان های دخیل در پروسه تحویل کالاهای ارسال شده از انبار چین نظیر گمرک امانات پستی و پست بین المللی و پست ایران در کنترل بست چاینا نمی باشد و بست چاینا نمی تواند عملکرد صحیح سازمان های فوق را تضمین نماید اما متعهد هستیم در صورت بروز هر گونه مشکل به شکل مقتضی و جدی در جهت رفع آن بکوشیم.به همین جهت ملاک انجام تعهد بست چاینا برای سفارشات ارسال شده از انبار چین ، تامین و تحویل آنها به پست در چین و تضمین اصالت و سلامت کالا در زمان دریافت توسط خریدار خواهد بود.

7) امتناع از دریافت کالا توسط مشتری با هیچ عذری پذیرفته نیست، چراکه مرسولات خارجه به هیچ عنوان به آدرس فرستنده از طرف پست برگشت داده نخواهند شد.

8) تاخیر های احتمالی که ممکن است از سوی سازمان های دخیل (گمرک امانات پستی و پست ) در تحویل سفارش های ارسال شده از انبار چین ، برای تحویل محصولات رخ می دهد در حوزه اختیارات این وب‌سایت نمی باشد و درصورت وجود تاخیر در رسیدن بسته ها هیچ مسئولیتی متوجه بست چاینا نخواهد بود.

9) با توجه به تجربه های پیشین، مشکلات احتمالی و راه حل های ذیل برای بسته های ارسالی از چین متصور هستند که از جانب و به عهده شرکت های پستی است و بست چاینا در قبال آنها مسئولیتی ندارد اما به عنوان حافظ منافع کاربران، پیگیری های مربوطه را با شرکت های پستی انجام می دهد :

– بسته پس از تحویل به پست در چین ، به کشور اشتباهی ارسال شود : این اتفاق بسیار به ندرت ممکن است رخ دهد، به دلیل اشتباه پست در ارسال اتفاق می افتد و معمولا پس از رسیدن به مقصد اشتباه ، با توجه به آن کشور ، ممکن است به آدرس صحیح آن که برروی بسته است مجددا ارسال شود یا به فرستنده عودت داده شود که طبیعتا هر دو به زمان نیاز دارند و با توجه به مقصد اشتباه این زمان می تواند متفاوت باشد. در صورت ارسال مجدد به آدرس صحیح ،بسته تحویل گیرنده خواهد شد و در غیر این صورت یه محض برگشت به آدرس فرستنده، مجددا برای کاربر ارسال خواهد شد.

– بسته پس از 90 روز کاری از زمان ارسال (خروج از کشور مبدا بر اساس گزارش وضعیت مرسوله توسط پست ارسال کننده) ، به ایران نرسد : این اتفاق ممکن است به دلایل گم شدن ، سرقت ، از بین رفتن و به ندرت ارسال بسته پستی از مسیر ترانزیتی غیر معمول پیش آید. در این حالت با تایید اداره پست ایران ،گمرک ایران و شرکت پستی مربوطه مبنی بر دریافت نشدن بسته در ایران به علت گم شدن بسته(این موضوع شامل تاخیرات پستی نمی شود و لازم است طی فرآیندی درخواست آن توسط فرستنده به پست مربوطه ارسال شود و پست مربوطه که ارسال کننده مرسوله است تایید کند که مرسوله گم شده است) ، غرامتی توسط پست مربوطه به فرستنده مرسوله در چین پرداخت می شود و پس از دریافت غرامت توسط فرستنده، عینا به کاربر پرداخت خواهد شد و کاربر نمی تواند ادعای ورود خسارت داشته باشد(طبق قوانین اتحادیه جهانی پست). با اینحال ممکن است باز هم مرسوله ارسالی به ایران برسد که در این صورت با توجه به عودت غرامت تعیین شده توسط پست به کاربر بواسطه بست چاینا ، کاربر موظف به دریافت مرسوله به عنوان امانت و ارسال آن در یک هفته کاری برای بست چاینا خواهد بود در غیر اینصورت ملزم به بازپرداخت مبلغ فاکتور و خسارات وارده احتمالی می باشد.هزینه های جانبی گمرک و ارسال برای بست چاینا، توسط بست چاینا پرداخت خواهد شد. توجه: این بند تنها در زمانی که اتفاقات غیرقابل پیش بینی نظیر شیوع کرونا و سایر اتفاقات قهری باعث اختلال در روند عادی نشده باشند، قابلیت اجرا دارد.

– اخیرا به علت شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن نظیر لغو و کمبود پروازها ، بستن مرزها و قرنطینه و سیاست دولت ها برای کنترل بیماری ، بسته های ارسالی به مقصد بسیاری از کشورها از جمله ایران با تاخیر بسیار زیادی همراه هستند که پیشتر این اتفاق سابقه نداشته و بست چاینا هیچ تجربه ای از مشکل بوجود آمده ندارد : در حال حاضر با توجه به اینکه مشکل فوق سراسری و برای بسیاری از کشورها و تعداد زیادی از شرکت های پستی هست نمی توان اظهار نظر دقیق و یا راه حلی ارائه داد و باید منتظر مشخص شدن جزئیات و پاسخ قطعی شرکت های پستی باشیم .در هر حال تا این لحظه نتیجه تمام پیگیری های انجام شده دلالت بر وجود تاخیر دارد و به نظر مشکل تنها زمان و تاخیر هست و مشکل دیگری گزارش نشده است. همچنین در این حالت امکان لغو و عودت هزینه سفارش به علت عدم امکان پس گرفتن مرسولات از پست نمی باشد. بست چاینا به صورت جدی و روزانه پیگیر وضعیت مرسوله های فوق خواهد بود.

10) درصورت درخواست کنسلی از سوی کاربر، سفارشی قابل کنسل شدن است که ثبت چین نشده باشد در غیر اینصورت قابل کنسل شدن نیست. همچنین در صورت اتمام موجودی کالا مبلغ پرداخت شده طی 2 الی 4 روز کاری و در صورت انصراف کاربر از سفارش (تنها درصورتیکه سفارش ثبت چین نشده باشد)، مبلغ پرداخت شده طی 3 الی 7 روز کاری به حساب کاربر واریز خواهد شد. در هر دو صورت تنها اصل مبلغ پرداختی کاربر عودت داده می شود و کاربر نمی تواند ادعای ورود خسارت داشته باشد.

11) کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر نیز به همان آدرس و اطلاعات پست خواهد شد و درصورت نرسیدن مرسوله به مقصد بدلیل ناقص یا اشتباه بودن آدرس و اطلاعات قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود و لذا این مورد متوجه بست چاینا نخواهد شد چراکه بی توجهی از سمت کاربر بوده است.

3- توافق نامه سطح خدمات (SLA)

بست چاینا خود را ملزم به انجام تعهدات خود در قبال کاربران می داند و از این رو جزئیات خدمات و شرایط آن به شرح ذیل می باشد :

خرید کالا از چین:

پس از ثبت سفارش محصول توسط کاربر، کالا از چین خریداری شده و جهت ارسال به آدرس ایشان تحویل شرکت پست مربوطه می شود. ثبت سفارش توسط کاربر ، به منزله درخواست ایشان برای خرید کالای ثبت شده در چین و تحویل آن به پست می باشد. بست چاینا متعهد می شود کالای درخواستی کاربر را در چین خریداری و تحویل پست دهد.

*بست چاینا برای تاخیر های پستی و گمرکی مسئولیتی ندارد و در صورت بروز خسارتی به خریدار پرداخت نخواهد شد.

*بست چاینا تنها به ارائه خدمات خرید و تحویل کالا به پست در چین می پردازد و برای سایر امور نظیر عملکرد شرکت پستی ، گمرک و تحویل مرسوله و کالا مسئولیتی ندارد.

4- قوانین و رویه رجیستری گوشی موبایل

1) تمامی گوشی های موبایل ارسال شده از انبار چین ، به صورتی قانونی به نام و آدرس شخص سفارش دهنده توسط پست به کشور وارد می شوند و پس از تایید گمرک تحویل خواهند شد. طبق قوانین جاری گمرک ، گوشی به نام گیرنده توسط گمرک امانات پستی بدون نیاز به پاسپورت یا خروج از کشور با دریافت هزینه عوارض رجیستر می شود و پس از ارسال اطلاعات توسط گمرک امانات پستی به سامانه همتا ، کد فعالسازی را از طریق پیامک دریافت می کند.

2) در حال حاضر طبق قوانین گمرک برای تحویل و رجیستری گوشی ، هر فرد در سال می تواند یک عدد گوشی موبایل از طریق پست خارجی رجیستر کند و وجود خط موبایل به نام گیرنده ضروری است. مسئولیت رعایت این موضوع به عهده خریدار است و در صورت بروز مشکل مسئولیتی متوجه بست چاینا نخواهد بود.

3) مسئولیت دریافت و نگهداری رسید پرداخت هزینه گمرک و شناسه پرداخت به عهده کاربر می باشد.(هنگام تحویل مرسوله ، توسط پست ارائه می شود).

4) لازم به ذکر است تایید ، ثبت ، رجیستر و ارسال کد فعالسازی گوشی هایی که از چین ارسال می شوند به عهده گمرک و سامانه همتا می باشد و بست چاینا در این زمینه دخالت و مسئولیتی ندارد.

5) اطلاعات ارائه شده در مورد رجیستری ،قوانین جاری گمرک برای رجیستری گوشی های پستی است ، در صورت تغییر قوانین ، اجرا یا عدم اجرای آن از سوی سازمان های مربوطه ، مسئولیتی متوجه بست چاینا نمی باشد.

5- سرویس مهلت تست 7 روزه بست چاینا

محصولاتی که دارای 7 روز مهلت تست می باشند در صورت داشتن مشکل سخت افزاری قابل برگشت می باشند. ملاک شروع 7 روز، وضعیت تحویل کالا در سایت پست میباشد.

(مهم) پس از دریافت مرسوله پستی و هنگام باز کردن آن می بایست حتما از باز کردن مرسوله پستی خود ویدیو ضبط کنید. این ویدیو یک سند است که شما برای بست چاینا ارسال میکنید تا نشان دهید محصول از همان ابتدا مشکل و ایراد فنی دارد یا محتویات مرسوله ناقص است (برای مثال در مورد گوشی ها می توان به شارژر و یا کابل USB و… اشاره کرد) و یا محصول ارسال شده دچار ضربه دیدگی و یا شکستگی و خط و خش است. توجه داشته باشید که قبل از ضبط ویدیو، مرسوله پستی بایستی حتما پلمپ باشد و پس از شروع ضبط از تمامی زوایای بسته مرسوله که پلمپ است بطور دقیق فیلمبرداری شود (تا نشان دهید که مرسوله باز نشده)، از فاکتور لاتین که بر روی بسته چسبانده شده بصورت واضح فیلم گرفته شود بطوریکه نام و آدرس و همچنین کد رهگیری مرسوله خوانا باشد و سپس میتوانید به بازکردن مرسوله و نشان دادن اقلام درون جعبه و بررسی خود محصول اقدام کنید و ویدیو خود را به اتمام برسانید. در ضبط ویدیوی دسته کالاهای گوشی موبایل، تبلت و ساعت های هوشمند حتما از سریال نامبر دستگاه و کد IMEI آن از طریق شماره گیری #06#* تصویرداری کنید. 

– اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد. – اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا، به بست چاینا اطلاع داده شود.

– لازم است کارتن، جعبه اصلی محصولات و بسته بندی پستی مرسولات که آدرس لاتین مشتری روی آن درج گردیده تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود چراکه بدون داشتن موارد فوق امکان استفاده ازین سرویس وجود ندارد.

– استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بست چاینا بازگردانده شود.

– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

– این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود.

– اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد.

– وجود مغایرت، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش بست چاینا از طریق تلفن یا ایمیل و یا دیگر راه های ارتباطی موجود در بخش تماس با ما اطلاع داده شود.

– اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.

– عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.

– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

– بست چاینا تضمین 100% جهت تحویل هدایای محصولات را ندارد زیرا این مورد به عواملی همچون شرایط فروش برخی از محصولات، ارسال محصول بصورت مستقیم از نمایندگی، عرضه محصول به همراه هدایا از سمت کارخانه به مدت یا ظرفیت محدود و… بستگی دارد. اما بست چاینا تلاش خود را برآن دارد تا جای ممکن محصولات را با هدیه برای مشتریان خود ارسال کند.

– لازم است کارتن، جعبه اصلی محصولات و بسته بندی پستی مرسولات که آدرس لاتین مشتری روی آن درج گردیده نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود چراکه بدون داشتن موارد فوق امکان استفاده ازین سرویس وجود ندارد.

استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بست چاینا بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

– اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد.

– آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش بست چاینا از طریق تلفن یا ایمیل و یا دیگر راه های ارتباطی موجود در بخش تماس با ما اطلاع داده شود.

– لازم است کارتن، جعبه اصلی محصولات و بسته بندی پستی مرسولات که آدرس لاتین مشتری روی آن درج گردیده نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود چراکه بدون داشتن موارد فوق امکان استفاده ازین سرویس وجود ندارد. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بست چاینا بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. ارسال مجدد کالایی که مشکل آن تایید نشود با هزینه مشتری صورت میگیرد. در صورت استنکاف مشتری از ارسال مجدد کالا، کالای مزبور به مدت ده روز بصورت امانت نزد انبار بست چاینا باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت بست چاینا صاحب امتیاز کالا خواهد شد و پس از آن نیز با درخواست مجدد مشتری جهت ارسال کالا موافقت نخواهد شد. همچنین در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالا، کالای مزبور مطابق با بند 3 قوانین به آدرس فرستنده از طرف پست برگشت داده نخواهد شد و در گمرک مرکزی تهران قبض خواهد شد. لذا نتیجه انجام چنین عملی متوجه بست چاینا نخواهد شد.

در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود توسط بست چاینا دریافت نشود، امکان سرویس دهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب می شود. بنابراین شرایط پذیرش کالایی که جهت برگشت تایید شده باشد آن است که هیچ‌گونه دخل و تصرف در اقلام محصول رخ نداده باشد، تماما در شرایط اولیه خود باشد، جعبه و کارتون محصول پارگی، مخدوش و دچار لکه و کثیفی نشده باشد، خود محصول هیچ گونه خط و خش و اثرات بازشدگی نداشته باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن و همچنین برچسب‌ها و لیبل‌ها ارسال شود. هدایای ارسالی (بدون اینکه استفاده شده باشند) در شرایط اولیه خود به همراه محصول بازگردانده شود.

هرگونه آپدیت، بروزرسانی، فلش، آنلاک، روت، نصب رام، فریمور، ریکاوری و… بر روی دستگاه هایی همچون گوشی موبایل، تبلت ها، ساعت های هوشمند و دیگر محصولات دارای سیستم عامل رایج امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

از آنجا که هر سیستم عاملی ممکن است عاری از خطا نباشد و با وجود پیشرفت چشم گیر علم و تکنولوژی این خطاها و باگ های نرم افزاری در بروزرسانی های بعدی سیستم عامل ها رفع میشوند (برای مثال همین ویندوز کامپیتور و لپ تاپ های شخصی که توسط بزرگ ترین شرکت تولید کننده نرم افزار یعنی مایکروسافت ساخته شده است نیز هر از چند وقتی بسته آپدیت جهت رفع برخی از خطاها و باگ های ویندوز منتشر میکند)، لذا از آنجا که این موارد جز تولیدات و کانفیگ شرکت تولید کننده است جز مشکل محصول حساب نمیشود و امکان استفاده ازین سرویس را ندارد.

دستگاه هایی که ضد آب و یا ضد ضربه هستند، درصورت مشکل پیدا کردن بر اثر تماس آب و یا ضربه شامل گارانتی 7 روزه نخواهند شد.

6- رویه‌های بازگرداندن کالا

محصولاتی که دارای 7 روز مهلت تست می باشند در صورت داشتن مشکل سخت افزاری قابل برگشت می باشند. ملاک شروع 7 روز، وضعیت تحویل کالا در سایت پست میباشد. همچنین اقلامی که به عنوان هدیه‌ از طرف بست چاینا همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش بدون هزینه یا با مبلغ صفر تومان درج شده‌اند، مشمول 7 روز ضمانت تعویض نیستند.

کالاهای انبار چین بایستی به آدرس انبار چین برگشت داده شوند و امکان برگشت آنها به آدرس انبار ایران نیست. لازم بذکر است پس از برگشت زدن کالا، فاکتور هزینه پست سفارشی را از طریق تیکت یا ایمیل یا راه های ارتباطی دیگر در بخش تماس با ما برای بست چاینا ارسال نمایید تا هزینه پستی نیز به حساب شما واریز شود.

از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش بست چاینا جداً خودداری کنید. ارسال کالا بدون هماهنگی برابر است با عدم سرویس دهی!

– اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش بست چاینا برسد، هزینه‌های ارسال به عهده بست چاینا است.

– در صورت تایید به بازگشت کالا، کاربر موظف است تا 3 روز پس از تایید بست چاینا محصول را به آدرس ارائه شده از طریق پست سفارشی ارسال کند و کد رهگیری پستی را حتما از طریق یکی از راه های ارتباطی واقع در بخش تماس با ما به اطلاع بست چاینا برساند چراکه بدون کد رهگیری پستی به منزله عدم ارسال کالا محسوب میشود. و این کد نیز حتما بایستی در 3 روز مهلت ارسال کالا برای بست چاینا ارسال شود.

– برای واریز هزینه پست به حساب کاربر، قبض پستی با مهر شرکت پست باید به بست چاینا از طریق ایمیل یا یکی از راه های ارتباطی واقع در بخش تماس با ما ارائه شود.

– در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان بست چاینا، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده کاربر خواهد بود.

– پس از دریافت و پذیرش کالا توسط بست چاینا، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط کاربر، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، منوط به زمان خاصی نیست و هر زمان تست کالا به اتمام رسید با کاربر تماس گرفته خواهد شد. لذا تعیین زمان جهت پاسخگویی و ارائه نتیجه از جانب کاربر برای بست چاینا مورد قبول نیست.

7- محتوا

عکس و مشخصات محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید کاربر است و از آنجا که ممکن است حتی 1% احتمال وجود پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد.

بست چاینا نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویس‌‏های خود می‏‌کند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‏‌های سازنده محصولات استفاده می‏‌کند بنابراین بست چاینا مسئولیتی درقبال توضیحات تصاویر تبلیغاتی که از سایت شرکت سازنده گرفته و در معرض دید کاربر قرار داده را ندارد و این تصاویر صرفا جهت مشاهده کالا است. لذا توصیه میشود جهت مشاهده جزئیات و مشخصات کالاها به سایت شرکت سازنده آن مراجعه نمایید.

وب ‏‌سایت بست چاینا هیچ گونه مسوولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد. سروﻳس‌‏های سایت آن‏گونه که هست ارائه می‏‌شود و سایت بست چاینا تحت هیچ شرایطی مسوولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.

8- سیاست قیمت گذاری

قیمت گذاری کالا و خدمات بست چاینا بر پایه اصول احترام به کاربر انجام می شود. اما از آنجا که برخی از محصولات بصورت مستقیم از نمایندگی آن ارسال میشود، قیمت ها به بسیاری مسائل از جمله تغییر قیمت از سوی نمایندگی، موجود و عدم موجودی از سوی نمایندگی، نوسانات ارز و… بستگی دارد. و لذا پس از ثبت سفارش درصورت اتمام موجودی کالا و یا تغییر قیمت کالا، این مورد به کاربر اطلاع داده خواهد شد و بست چاینا عهده دار ارسال سفارشی که محصول آن اتمام موجودی شده یا قیمت آن تغییر کرده است، نمی باشد. همچنین درصورت عودت هزینه سفارش به کاربر، بست چاینا عهده دار واریز هزینه کالا به قیمت روز یا سود مبلغ پرداختی کاربر نخواهد بود، درواقع تنها همان مبلغی که کاربر پرداخت کرده است بحساب ایشان واریز میشود.

لازم به توضیح است که هرگونه کاهش قیمتی بر روی سفارشات ثبت شده تاثیری نخواهد گذاشت.

9- نمایندگی

بست چاینا در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها، تراکنش‏‌های مالی و خدمات قابل ارائه از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی بست چاینا اطلاع دهید.

10- قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، بست چاینا هیچ گونه مسئولیتی ندارد.