دوچرخه هوشمند QiCycle محصولی دیگر از Xiaomi
دوچرخه هوشمند QiCycle محصولی دیگر از Xiaomi

دوچرخه هوشمند QiCycle محصولی دیگر از Xiaomi

QiCycle (1)

Xiaomi شرکتی است که در لیست تولیدات خود، محصولاتی فوق العاده دارد که با استقبال بالایی روبرو شده اند. یکی از این محصولات Redmi Note 3 می باشد که چندین بار جزء ده محصول برتر هفته انتخاب شد. این شرکت محصولات هوشمندی نیز زیر کمربند نام تجاری خود عرضه کرد که در واقع توسط شرکت های شخص ثالث تولید شده است. مانند دوربین هایی با نام Xiaomi. در حال حاضر نیز وال استریت ژورنال (WSJ) گزارش داده است که این شرکت نیز به زودی از دوچرخه هوشمندی با این نام تجاری رونمایی خواهد کرد که نام QiCycle را بر روی آن گذاشته اند.
برخلاف دیگر محصولات Xiaomi که مقرون به صرفه هستند، QiCycle گران و به نوعی برای اکثر افراد دور از دسترس خواهد بود. بنابر گزارشات رسیده این دوچرخه با قیمت حدودی 3000 دلار در خورده فروشی های چین به فروش می رسد. اما در واقع این دوچرخه نیز برای مشتریان معمولی نیست، بلکه این محصول علاقمندان دوچرخه سواری حرفه ای را هدف قرار داده است.
دوچرخه شیائومی دارای یک بدنه سبک از جنس فیبر کربن خواهد بود که در حدود 7 کیلوگرم وزن خواهد داشت. بر روی این دوچرخه تعدادی سنسورهای حرکتی و بازی نصب شده تا میزان قدرت در حالت های مختلف را اندازه گیری کند. اما شاید این مشخصه به تنهایی توجیه کننده قیمت 3000 دلاری این دوچرخه نباشد بنابراین باید تا پایان هفته و روزهای آینده منتظر انتشار اخبار تازه باشیم.
اما باز هم نمی توان طیف وسیع کاربران و مشتریان معمولی دوچرخه را فراموش کرد. به همین دلیل در ادامه این گزارش عنوان شده که یک مدل دیگر از این دوچرخه (البته با امکانات محدودتر و کمتر) با قیمت حدود 450 تا 550 دلاری عرضه خواهد شد.
پس با این گفته ها می توان متوجه شد که شیائومی علاوه بر آنکه برای خود خط تولید مجزا دارد، با نام خود نیز تجارت می کند و هم باعث سود و درآمد برای خود و هم خرید اعتبار برای محصولات دیگر می شود.
بسیاری از محصولات هوشمند شیائومی به چین محدود شده اما درحال حاضر این دوچرخه موفق به دریافت گواهینامه استاندارد اروپا شده است که می تواند تائید انتشار آن در منطقه باشد. با این حال هنوز خیلی زود است که به حدس و گمان در این خصوص بپردازیم و بهتر است منتظر جزئیات جدید و رسمی باشیم.

 

منبع: gizmochina