بررسی 3 پرچمدار شیائومی / بهترین گوشی شیائومی
بررسی 3 پرچمدار شیائومی / بهترین گوشی های شیائومی

بررسی 3 پرچمدار شیائومی / بهترین گوشی شیائومی

در سال 2019 شرکت های ساخت گوشی های هوشمند، رویه ای جدید را در پیش گرفتنند که شاید دلیل آن افزایش رقابت بود. این شرکت ها تعداد گوشی های پرچم دار خود را افزایش دادند. در کنار این طراحی و تولید بیشتر، قابلیت های جدید بیشتر هم اضافه شده است. سال 2019 اولین سالی بود که تولیدکننده ها گوشی های تاشو را رونمایی و منتشر کردند. از جمله این محصولات میتوان به مدلهایی همچون Galaxy Fold (گلکسی فولد)، Motorola Razr (موتو ریزر) و Huawei Mate X (هواوی میت ایکس) اشاره کرد. البته نباید از ارتقاء قابل توجه دوربین این گوشی ها غافل شد. همچنین نمیتوان صحبت از گوشی های مدرن کرد ولی محصولات پرچمدار شیائومی را درنظر نگرفت. برای این منظور میتوان از شیائومی می 9T و می 9T پرو اشاره کرد که به عقیده عده ای بهترین گوشی شیائومی 2019 می باشند.

به نظر شما بهترین گوشی شیائومی کدام است؟

در ادامه به صورت مختصر به بررسی 3 پرچمدار شیائومی میپردازیم.

گوشی شیائومی می 10 پرو

گوشی شیائومی می 10 پرو که در فوریه رونمایی شد. این گوشی به عنوان پرچمدار شیائومی 2020 نیز شناخته میشود که در حال حاضر بهترین گوشی شیائومی محسوب میشود.

گوشی شیائومی می 10 پرو

گوشی Xiaomi Mi 10 Pro اولین گوشی پرچمدار این برند با طراحی هول پانچ است. شیائومی در طراحی پرچمداران خود سعی به نوآوری و حتی محافظه کاری داشته مثل دوربین پاپ‌آپ و دوربین سلفی در پایین نمایشگر. اما برای گوشی Mi 10 Pro و Mi 10 از طراحی هول پانچ استفاده کرده است.

اما هول پانچ چیست؟ در این طراحی دوربین روی نمایشگر پانچ میشود و زیر آن نیست. مثل گوشی Galaxy S20. از این رو گوشی نازک تر، سبک تر و به دلیل خمیدگی لبه ها به سمت داخل، کار با آن راحت تر است.

نمایشگر شیائومی Mi 10 پرو به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد مجهز است.

در مقایسه گوشی Mi 10 Pro با دیگر محصولات، میتوان از می نوت 10 نام برد. با این تفاوت که می 10 پرو علاوه بر دوبین چهارگانه، یک فوکوس لیزری هم دارد.

شیائومی با گوریلاگلس کردن صفحه نمایش، حجت را درمورد بی نقص بودن صفحه نمایش تمام کرده است.

استاندارد رنگ DCI-P3 ،HDR10 پلاس و کالیبراسیون رنگی دیگر مشخصات این صفحه نمایش است که بتوانید رنگ ها را زنده تر ببینید.

درخصوص دوربین گوشی شیائومی می 10 پرو به صورت مفصل باید صحبت کرد. اما تلاش میکنیم مختصر توضیحاتی بدهیم.

کیفیت دوربین می 10 پرو و مشخصات آن به حدی بالاست که از مدعیانی همچون آیفون 11 پرو مکس، هواوی میت 30 پرو و حتی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا سبقت گرفته است.

در بررسی سایت DXOMARK نام گوشی شیائومی می 10 پرو از نظر کیفیت دوربین، در صدر لیست گوشی های اوایل 2020 قرار گرفت چراکه اصلی ترین ویژگی پرچمدار شیائومی تمرکز بر روی دوربین آن است.

کیفیت دوربین گوشی Mi 10 Pro با یک ماژول چهارگانه پشتیبانی میشود که لنز اصلی 108 مگاپیکسل است. به همین دلیل امتیاز 124 را کسب کرد تا از رقبا پیشی بگیرد. یکی از اصلی ترین دلایل کسب این رتبه، بزرگنمایی 50 برابری بدون افت کیفیت است.

بهترین گوشی شیائومی

این لنز دوربین برای عکسای پرتره خارق العاده عمل میکند اما تنها دلیل کم بودن این امتیاز مقدار کمی نویز در تصاویر شب است.

Mi 10 Pro در زمینه فیلم برداری نیز همقدم iPhone 11 Pro Max گام برمیدارد.

در قسمت پردازنده با تراشه اسنپدراگون 865 هفت نانومتری TSMC روبرو هستیم. در قسمت گرافیک هم 25 درصد در عملکرد و 35 درصد در کاهش مصرف باتری ارتقاء پیدا کرده است.

با توجه به مشخصات بخش تراشه، در رتبه بنچمارک آنتوتو، امتیاز ۵۲۶۱۷۲ به Xiaomi Mi 10 Pro تعلق گرفت. همچنین در بنچمارک گیکبنچ در عملکرد تک هسته ای امتیاز 3676 و در عملکرد چندهسته ای امتیاز 11448 کسب شد.

پرچمدار شیائومی

با وجود آنکه در ایران زیرساخت شبکه 5G فراهم نشده ، اما در این گوشی از این فناوری نیز بهره برده شده است.

اگر برای کارهای روزمره خود بسیار دانلود میکنید، خبر خوب آنکه وای فای نسل ششم جدید ۸۰۲.۱۱ax در این گوشی سرعت دانلود و آپلود را بسیار بالا برده است.

شیائومی پکیج خود را با باتری 4500 میلی آمپری با یک شارژ سریع 50 واتی تکمیل کرد. بنابراین در مدت 30 الی 35 دقیقه به شارژ 100 درصد خواهید رسید. باورکردنی نیست!

خبر خوب برای گیمرها! با وجود این باتری و گرافیک، گوشی Mi10 Pro بازی های سنگین را با حداکثر کیفیت تصویر و سرعت فریم اجرا میکند. بالاترین فریم ریت برای بازی 51 فریم و فریم ریت متوسط 42 فریم در ثانیه است.

گوشی شیائومی K30 پرو زوم

گوشی شیائومی K30 پرو زوم محصولی دیگر از بهترین گوشی شیائومی که با قیمت اقتصادی و قابلیت های بسیار، سهم زیادی از بازار را در دست گرفت.

گوشی شیائومی K30 پرو زوم

در همین ابتدای کار نکته ای حائز اهمیت است. آنکه در ادامه این مقاله انتظار نداشته باشید با گوشی بسیار متفاوت از شیائومی K30 روبرو شوید. حداقل از نظر ظاهر.

گوشی Xiaomi K30 Pro Zoom با بدنه ای تلفیق شده از فلز و شیشه وزنی 218 گرمی دارد. صفحه نمایش با گوریلاگلس 5 محافظت میشود. ماژول دوربین اصلی دایره ای و منحصر به فرد است.
تولید یک محصول موفق و تسخیر بازار ملزم به شناخت سلایق مشتری است. از این رو اکثر تولیدکننده ها به سمت اسمارت فون های تمام صفحه کشیده شده اند.

قبلا نهایت زیبایی صفحه نمایش طراحی ناچ بود اما رفته رفته آن هم حذف و گوشی هایی با صفحه نمایش یکپارچه تولید شد.

شیائومی Redmi K30 Pro Zoom از یک صفحه نمایش امولد 6.67 اینچی بهره برده و سنسور اثرانگشت را در پایین صفحه طراحی کرده است. به دلیل حذف ناچ و حواشی، نسبت نمایشگر به قاب جلویی 87 درصد می باشد.
به دلیل نسبت 20.9 این صفحه نمایش، ردمی کی 30 پرو زوم گوشی کشیده ای نیست. شیائومی با رزولوشن 2400*1080 و چگالی 395 پیکسل بر اینچ، خود را به عنوان یک رقیب سرسخت به دنیای گوشی های هوشمند معرفی کرد.
شما با ویژگی HDR10 پلاس و DCI-P3 صددرصد و روشنایی 500 یک صفحه نمایش تمام عیار را دارید.

قسمت دوربین شیائومی ردمی K30 پرو زوم با یک ماژول چهارگانه طراحی شده است. طراحی دوربین دایره ای این گوشی علاوه بر ظاهر جذاب، به شما نوید عکساسی حرفه ای را میدهد. این مورد متمایزترین تفاوت K30 Pro Zoom و K30 Pro می باشد.

بر روی این ماژول 4 لنز با کیفیت های 64، 8، 13 و 2 مگاپیکسلی تعبیه شده که سنسورهای واید، تله فوتو، فوق واید و تشخیص عمق را درکنار خود دارد.
لنز اصلی با کیفیت 64 مگاپیکسل، یک لنز واید 26 میلی متری بوده که با فوکوس خودکار و پیکسل های 0.8 فعال است.
سنسور دوم تله فوتو با 8 مگاپیکسل وظیفه زوم اپتیکال را دارد. سومین لنز یعنی سنسور 13 مگاپیکسلی فوق واید بوده و سنسور 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق به کار میرود.

اگرچه شما با یک دوربین باکیفیت روبرو هستید اما دوربین سلفی آن چیز دیگریست. دوربین سلفی بر روی ماژول پاپ آپ طراحی و تعبیه شده است با رزولوشن 20 مگاپیکسل و یک سنسور واید.
این پرچمدار شیائومی در بخش سخت افزار نیز تمام انرژی خود را صرف کرده است. پردازنده اسنپدراگون 865 با لیتوگرافی 7 نانومتر پلاس، گرافیک آدرنو 650 و رم 8 گیگابایت تمام چیزیست که شما میخواهید.

ردمی کا 30 پرو زوم در دو نسخه 8/128GB و 8/256GB طراحی و منتشر شده است. اما از کارت حافظه پشتیبانی نمیکند. ولی این مشخصه نیز زیر سایه استاندارد UFS 3.1 پنهان میشود.

گوشی شیائومی K30 Pro Zoom با باتری 4700 میلی آمپری و شارژ سریع 4 پلاس به شما لذت بی نهایت کار با یک گوشی مدرن را هدیه میکند. این باتری با شارژ 33 واتی میتواند دز مدت 63 دقیقه صددرصد شارژ شود.

جا دارد مبحت گوشی شیائومی ردمی K30 پرو زوم را با خبر پشتیبانی آن از شارژ بی سیم تمام کنیم!

بنابراین قطعا گوشی ردمی K30 پرو زوم یکی از برترین گوشی های شیائومی سال 99 شناخته خواهد شد.

گوشی شیائومی می نوت ۱۰ (می CC9 پرو)

گوشی شیائومی می نوت ۱۰ نام یکی دیگر از پرچمدار شیائومی است که از اولین گوشی های 5 دوربینه جهان برخوردار بوده و در حقیقت نسخه جهانی گوشی می CC9 پرو است که در سال 2019 عرضه شد.

گوشی شیائومی می نوت ۱۰

گوشی Xiaomi Mi Note 10 با بدنه ای از جنس گلس و براق است که ممکن است اثر انگشت شما بر روی آن بماند. مانند گوشی های Galaxy یا P30 پرو، لبه های قاب پشتی و قاب جلو به صورت خمیده است و همین باعث در دست گرفتن راحت تر آن میشود.

شاید در ابتدای کار وزن زیاد این گوشی شما را کلافه کند. وزن 208 گرمی می نوت 10 همراه با ضخامت 9.7 میلی متری آن، برای یک گوشی مدرن جالب نیست. اما اگر این مساله را به پای باتری با ظرفیت بالا و لنزهای بزرگ بگذارید از کنار آن میگذرید.

باتوجه به طراحی صفحه نمایش، 88 درصد از فضای قسمت جلوی این گوشی را نمایشگر آن تصرف کرده است. یک نمایشگر امولد و FHD همراه با گوریلا گلس 5. همان چیزی که شما نیاز دارید.

نکته بعدی درمورد صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi Note 10، نور آن است. شفافیت و وضوح در روشنایی روز و عمق رنگ مشکی. در کل میتوان روی صفحه نمایش این موبایل برای تماشای لذت بخش فیلم و بازی کردن حساب کرد.

گوشی می سی سی 9 پرو از اندروید 9 و رابط MIUI 11 استفاده میکند. در کنار آن تراشه Snapdragon 730G و گرافیک Adreno 618 را داریم که باعث کار روان و لذت بخش با ویژگی های جدید این رابط کاربری میشود.

پرچمدار شیائومی

Mi CC9 Pro با حافظه های رم 6 و 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت منتشر شد.

طبق تست هایی که برای انجام بازی صورت گرفته، بازی کال آو دیوتی و آسفالت 9 در بهترین کیفیت به خوبی و نرم اجرا میشود. نکته جالب داغ نشدن گوشی حتی با بازی طولانیست.

Mi Note 10 تنها دارای یک اسپیکر است اما همین نیز کافیست تا شما صدای تمام ابزار آلات موسیقی را واضح بشنوید.

می CC9 پرو از یک باتری 5260 میلی آمپری بهره میبرد. این ظرفیت در بین پرچم داران، ظرفیت بالایی به حساب می آید.

همانطور که انتظار داریم، این باتری ماندگاری بسیار خوبی دارد و در استفاده های سنگین نیز یک روز کامل دوام می آورد. در استفاده معمولی نیز یک روز و نیم الی 2 روز ماندگاری دارد.

باتری گوشی می CC9 پرو با استفاده از یک شارژ سریع 30 واتی، در مدت زمان 60 دقیقه باتری را به صورت 100 درصد شارژ میکند.

دوربین شیائومی می نوت 10 جذاب ترین بخش این گوشی است. مشخصه ای که باعث برتری این گوشی نسبت به رقبای خود خواهد شد.

سی سی 9 پرو از یک ماژول دوربین 5 گانه بهره میبرد.

لنز اصلی 108 مگاپیکسلی که از 7 عدسی ساخته شده و دیافراگم f/1.7. لنز تله فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی جهت زوم 2 برابر اپتیکال. لنز سوم با سنسور 5 مگاپیکسل که هم تله فوتو است و توانایی زوم 5 برابری دارد. لنز اولتراواید 20 مگاپیکسلی وظیفه چهارمین لنز را برعهده دارد. درنهایت لنز 2 مگاپیکسلی مخصوص ماکرو.

دوربین لنز اصلی عکس هایی با کیفیت 27 مگاپیکسل میگیرد. با شارپی عالی و زوم باکیفیت. در کنار آن امکان استفاده از حالت 108 مگاپیکسلی هم وجود دارد که در این حالت ویژگی شارپ نیز فوق العاده بالا میرود. رنگ ها گرم تر، رنج دینامیکی و کنتراست بالا و جزئیاتی که با چشم نیز قابل مشاهده نیستند، ثبت میشوند.

هنگامی که زوم 2 و یا 5 برابری را استفاده میکنید هیچ افت کیفیتی بوجود نمی آید اما از قدرت شارپ کم میشود. با این حال همچنان جزئیات سوژه های دور را میبینیم.

اما در زوم 50 برابری افت کیفیت زیاد است با این حال باز هم جزئیات سوژه ها قابل تشخیص هستند.

دوربین اصلی می‌تواند عکس‌های پرتره بگیرد که عملکرد خوبی از خودش در این بخش نشان می‌دهد. در این عکس‌ها برش سوژه از پس‌زمینه خیلی خوب انجام می‌گیرد.

عملکرد دوربین در نور شب عالی است و نویز تصاویر بسیار کم. اگر در شب از حالت 108 مگاپیکسلی استفاده کنید نتیجه فوق العاده ای میگیرید و مشخصه شارپ به خوبی خود را نشان میدهد.

در بخش سلفی نیز از این کیفیت کاسته نشده و با لنز 32 مگاپیکسلی عکس های حرفه ای خواهید گرفت. پیشنهاد میکنیم حتما حالت پرتره سلفی موبایل Xiaomi Mi CC9 Pro را امتحان کنید. عدم به هم ریختگی در مرز سوژه و زمینه، ماتی بسیار خوب زمینه و برش عالی تصاویر. این گوشی قطعا یکی از بهترین گوشی های شیائومی برای همیشه می باشد.

درنهایت میتوانید از عکس های ماکرویی با فاصله کم و کیفیت بالا لذت ببرید.

پرچمدار شیائومی

می نوت 10 قطعا گرانترین گوشی شیائومی نیست اما یکی از بهترین هاست.

در انتها اگرچه سعی شد به صورت مختصر از سه مدل شاخص پرچمدار شیائومی صحبت کنیم، اما قطعا هربار با تولید و انتشار جدیدترین گوشی شیائومی، این لیست تغییر میکند.