رهگیری مرسولات

مشتریان عزیز همواره می توانند با استفاده از کد رهگیری پستی خود که از طریق سامانه پیامکی و یا ایمیل و یا حساب کاربری خود دریافت میکنند، مرسوله خود را رهگیری کنند. برای این منظور ابتدا وارد لینک زیر شده و در کادر مربوطه کد رهگیری خود را وارد نمایید و سپس بر روی دکمه TRACK کلیک کنید:

 

https://bestchina.ir/track.html

 

*پس از وارد کردن کد رهگیری خود و زدن دکمه Search، کمی صبر کنید تا اطلاعات مرسوله شما نمایش داده شود. (درصورت عدم هیچ گونه واکنشی پس از فشردن دکمه Search صفحه مرورگر خود را از طریق دکمه F5 کیبورد خود، رفرش نموده و مجدد تلاش کنید.) در تصویر زیر یک نمونه رهگیری را می توانید مشاهده کنید:

17track (4)

در تصویر بالاهمان طور که مشاهده می کنید سه مکان با رنگ قرمز علامتگذاری شده است که به شرح آنها می پردازیم:

مکانهای 1 و 2: این بخش ها وضعیت مرسوله (Status) را بطور کلی نشان می دهند. مکان 1 وضعیت را بطور نوشتاری و مکان 2 وضعیت را بطور نمایشی نشان می دهد. ارتباط وضعیت های نوشتاری و نمایشی را می توانید در زیر ببینید:

17icon

الف – وضعیت (Not found) به این معناست که مرسوله شما هنوز ثبت اطلاعات سیستمی نشده است. معمولا پس از اخذ کد رهگیری پستی از طرف فروشگاه چند روزی زمان لازم است تا مرسوله شما از این وضعیت خارج شود. اما توجه داشته باشید که اگر مرسوله شما طی 7 روز از این وضعیت خارج نشد، جهت رسیدگی با ایمیل فروشگاه تماس بگیرید، درغیر اینصورت به ازای هر روز وضعیت Not found تاخیرات پستی به عهده مشتری می باشد.

ب – وضعیت (Transit) به این معناست که مرسوله شما ارسال شده است. این مرحله طولانی ترین مرحله است. در این وضعیت تنها بایستی منتظر بمانید تا وضعیت مرسوله شما تغییر کند.

ج – وضعیت (Pick up) این وضعیت که از طرف پست جمهوری اسلامی ایران وارد سیستم میشود (که در اکثر موارد نیز وارد نمی شود و مستقیما از وضعیت Transit به Delivered تغییر می یابد.) به این معناست که مرسوله شما وارد کشور شده است، در این حالت مرسوله به آدرس دقیق پستی شما ارسال می شود.

د – وضعیت (Delivered) که به معنای رسیدن مرسوله به نقطه پستی و تحویل آن است.

مکان شماره 3: این مکان که در تصویر اول نمایش داده شده است و حاوی عبارت “Web Error Cache” می باشد، به این معناست که سیستم رهگیری مبدا (Origin) و یا مقصد (Destination) بطور موقت قطع می باشد که در این تصویر چون این عبارت جلوی Destination نوشته شده است پس به معنای آن است که سیستم رهگیری آنلاین کشور مقصد (ایران) بطور موقت قطع می باشد. در این مواقع برای رهگیری دقیق تر مرسوله خود بایستی بعدا مراجعه کنید یعنی زمانی که دیگر این پیغام نمایش داده نشود.

نکته: کدهای رهگیری در بیشتر مواقع از طریق سایت پستی جمهوری اسلامی ایران قابل رهگیری نیستند، اما در محدود مواردی که اطلاعات مرسوله از طریق سایت پستی جمهوری اسلامی ایران (www.itemtracking.post.ir) قابل رهگیری باشد زمانی است که مرسوله شما وارد ایران شود (برای اطلاع از اینکه مرسوله شما وارد کشور شده است یا خیر، می توانید هم از طریق وضعیت های لحظه به لحظه ای که در پایین کادر آبی رنگ تایپ شده اند متوجه شوید و هم از طریق وضعیت نشانه ای Pick up البته درصورتیکه این وضعیت از طرف پست جمهوری اسلامی ایران وارد سیستم شود.)، تا زمانیکه مرسوله شما وارد کشور نشده باشد امکان مشاهده رهگیری مرسوله از طریق سایت پستی جمهوری اسلامی ایران نیست و شما بایستی مرسوله خود را از طریق سیستم رهگیری بین المللی واقع در وبسایت فروشگاه رهگیری کنید.