برندهای گوشی‌ چینی
بررسی 7 گوشی های میان رده شیائومی

بررسی 7 گوشی های میان رده شیائومی

امروزه در دنیای تکنولوژی صنعت گوشی های هوشمند روز به روز درحال پیشرفت بوده و رقابت بسیار نزدیک است. برخی از برندها یک خط موازی را در پیش میگیرند و محصولاتی در یک رنج قیمت تولید میکنند. اما از سویی دیگر برخی از برندهای بازار هدف خود را تمام جامعه درنظر گرفته و قیمت های مختلف را به بازار عرضه میکنند. مانند گوشی شیائومی ، سامسونگ و هواوی. این سه برند تمرکز خود را برروی گوشی های میان رده گذاشته و روز به روز به تعداد گوشی های خود اضافه میکنند. این تنوع گوشی از سمتی خوب و از سمتی باعث سردرگم شدن مشتری در زمان خرید میشود. با مقایسه بهترین گوشی های میان رده سامسونگ و شیائومی میتوان به جرات گفت که شیائومی تمرکز بیشتری بر روی رضایت کاربران خود دارد. بنابراین سوالی که مطرح میشود این است که کدام گوشی را بخریم؟ در ادامه به معرفی بهترین گوشی های میان رده شیائومی میپردازیم.

گوشی های شیائومی با استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای خوب به همراه قیمت مناسب، باعث محبوبیت روز افزون و افزایش ارزش خرید شده است. این برند همواره یکی از موفق ترین برندهاست که در زمینه تولید محصولات مختلف فعالیت دارد. بازار فروشی به وسعت بسیاری از کشورهای دنیا. یکی از دلایل موفقیت گوشی های هوشمند شیائومی، نوآوری در تولید است. به همین دلیل Xiaomi جزء 5 برند برتر چین و بهترین عرضه‌کننده گوشی هوشمند در بازار هند شده است.

به محض شنیدن اسم شیائومی، ممکن است قیمت های مقرون به صرفه در ذهن تداعی شود. این درست است اما در کنار آن شیائومی در خیلی جهات پیشتاز بوده است. خیلی از فناوری های جدید ابتدا از شیائومی منتشر شد. یا حداقل از اولین های این راه بوده است.

قیمت گوشی های میان رده شیائومی باعث تمایز آنها با دیگر برندها شده و گاها میتوان آنها را با پرچم داران مقایسه کرد.

به عنوان مثال شیائومی یکی از اولین های عرضه گوشی های کم حاشیه بود. با طراحی و تولید Xiaomi Mi Mix.

به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به طور خلاصه معرفی بهترین گوشی های میان رده شیائومی 2019 بپردازیم.

لیست گوشی های میان رده شیائومی

  1. گوشی شیائومی ردمی ۷
  2. گوشی شیائومی ردمی نوت ۷ (شیائومی نوت ۷)
  3. گوشی شیائومی می ۸ لایت
  4. گوشی شیائومی می ۹ لایت
  5. گوشی شیائومی می A3
  6. گوشی شیائومی ردمی نوت 8 (شیائومی نوت ۸)
  7. گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو (شیائومی نوت ۸ پرو)

گوشی شیائومی ردمی 7

گوشی شیائومی ردمی 7

 گوشی شیائومی ردمی 7 در مارس 2019 رونمایی و با قیمتی مقرون به صرفه وارد بازار شد.

قیمت گوشی Xiaomi Redmi 7 باتوجه به ویژگی های سخت افزاری بسیار مناسب بود و همین باعث شد یکی از پرفروش ترین های هم رده خود شود.

شیائومی Redmi 7 با بدنه ای از جنس پلاستیک ساخته شده که همین باعث وزرن کم آن شده است. اما در این طراحی نیز پشت گوشی شما براق است.

در قسمت زیر گوشی ردمی 7 اسپیکر طراحی شده با صدای خروجی بسیار مناسب و بالا.

تاچ و ال سی دی ردمی 7 از یک صفحه نمایش با حاشیه های باریک ساخته شده و تنها در بالا یک انحنای کوچک برای دوربین سلفی دارد.

بنابراین حدود 82 درصد مساحت قسمت جلوی گوشی را نمایشگر آن تشکیل داده است. نکته جالب گوریلا گلس 5 نمایشگر گوشی موبایل شیائومی ردمی 7 است. همه اینها با رزولوشن 1520*720 به شما لذت وضوح صفحه را میدهد.

در بخش پردازنده، با یک تراشه اسنپدراگون 632 هشت هسته ای روبرو هستیم. این پردازنده با گرافیک آدرنو 506، حافظه های رم 3،2 و 4 گگیابایتی و حافظه داخلی 32،16 و 64 گیگابایتی به شما اجازه انجام بازی های نیمه سنگین را میدهد.

گوشی های میان رده شیائومی

در گوشی Xiaomi Redmi 7 از 64GB حافظه داخلی، حدود 51GB آزاد است. همچنین با بسته بودن تمامی برنامه ها، از 3GB رم مقدار 1.26GB آزاد بوده و درصورت باز بودن 15 برنامه در حدود 1GB فضای آزاد دارید.

کیفیت دوربین گوشی Xiaomi Redmi 7 با یک دوربین دوگانه 12 و 2 مگاپیکسلی تامین میشود. این دوربین به شما عکس هایی با کیفیت در محیط های باز و نور مناسب ارائه میدهد.

برای دوربین سلفی یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 طراحی شده است. اما نباید انتظار بالایی داشت. در کل برای ردمی 7، دوربین پشت کیفیت مقبول تری نسبت به سلفی دارد.

برای تامین انرژی گوشی Redmi 7 از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپری استفاده شده است. این باتری از شارژ سریع 10 واتی هم بهره میبرد.

با بررسی این گوشی مشخص شد این باتری با استفاده نرمال حدود 1.5 الی 2 روز شما را همراهی میکند.

صفر تا 100 شارژ باتری گوشی Redmi 7 درحدود 120 الی 130 دقیقه زمان میبرد.

لازم به ذکر است که بوت گوشی Xiaomi Redmi 7 به 27 ثانیه زمان نیاز دارد.

گوشی های میان رده شیائومی

گوشی شیائومی ردمی نوت ۷ (شیائومی نوت ۷)

در سال 2019 و پس از آنکه Redmi به برندی مستقل و زیرمجموعه شیائومی تبدیل شد. همان زمان نیز اولین گوشی هوشمند همراه خود را تولید کرد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 7، گوشی ای با دوربین 48 مگاپیکسل از جمله گوشی های میان رده شیائومی محسوب میشود.

گوشی Xiaomi Redmi Note 7

شیائومی در قسمت طراحی شیائومی نوت ۷ نهایت تلاش خود را به کار گرفته است. قاب جلو و عقب شیشه ای همراه با فریم پلاستیک براق و پوشش گوریلا گلس 5 ظاهر گوشی را می سازد.

در بخش نمایشگر و تاچ و ال سی دی گوشی Xiaomi Redmi Note 7 حاشیه ها کم نیست مخصوصا در قسمت پایین.

یک صفحه نمایش 6.3 اینچی با کیفیت FHD که 82 درصد قاب جلو را تشکیل داده است.

تراشه شیائومی نوت ۷ با اسنپدراگون 660 هشت هسته ای مجهز شده است. با استفاده از گرافیک آدرنو 512 همراه با حافظه های رم 4، 3 و 6 گیگابایت و حافظه داخلی 64، 32 و 128 گیگابایت به شما لذت بازی های روان میدهد.

گوشی های میان رده شیائومی

شیائومی برای بخش امنیت گوشی ردمی نوت 7 از دو فناوری سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره استفاده کرده است. سنسور اثر انگشت در مدت 35 صدم ثانیه قفل دستگاه را باز میکند. در بخش تشخیص چهره Xiaomi Note 7 حتی در حالت برعکس هم چهره شما را تشخیص میدهد.

در بررسی نسخه 4/64GB هنگام بسته بودن تمام برنامه ها از حافظه 4GB در حدود 1.4GB آزاد بوده و در هنگام باز بودن 15 برنامه 800 مگابایت فضای آزاد در دسترس است. همچنین از حافظه داخلی نیز 50GB آزاد خواهد بود.

کیفیت دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 7 با لنزهای 48 و 5 مگاپیکسلی مجهز شده است. لنز 5 مگاپیکسلی تنها برای تشخیص عمق به کار میرود. در بخش سلفی نیز لنز 13 مگاپیکسل را داریم.

کیفیت تصاویر شیائومی Note 7 در زمان نور کافی بسیار خوب است. همراه با نویز بسیار کم. هوش مصنوعی تاثیر زیادی در رنگ ها ندارد و بین تصاویر اصلی و عکس تشخیص داده شده با هوش مصنوعی تفاوت زیادی دیده نمیشود. همچنین نور کم نیز تاثیر زیادی برروی تصاویر ندارد.

در قسمت باتری ردمی نوت 7 با یک باتری 4000 میلی آمپری روبرو هستیم. که در استفاده معمولی حدود 2 روز بی وقفه کار خواهد کرد.

شیائومی نوت 7 از شارژ سریع 4 پشتیبانی میکند اما شارژر مناسب آن همراه گوشی نیست و باید مجزا تهیه شود.

لازم به ذکر است که بوت گوشی Xiaomi Redmi Note 7 به 28 زمان ثانیه نیاز دارد.

گوشی های میان رده شیائومی

گوشی شیائومی می 8 لایت

گوشی شیائومی می 8 لایت دومین گوشی از خانواده Mi 8 می باشد. قبل از آن گوشی شیائومی می 8 پرو منتشر شد که به عنوان پرچمدار تفاوت چندانی با نسخه Mi 8 ندارد.

گوشی شیائومی می 8 لایت

گوشی Xiaomi Mi 8 Lite از نظر طراحی و کیفیت کمتر از می 8، می 8 پرو و می 8 اس ای نیست. همانند بسیاری از گوشی های میان رده شیائومی، بدنه می 8 نیز تلفیقی از شیشه و فلز است.

تفاوت قابل تامل، ظاهر دوربین عقب شیائومی Mi 8 Lite می باشد که برخلاف مدل های قبل از خود به صورت افقی طراحی شده است.

در مقایسه می 8 لایت با آیفون ایکس آر، مشخص شد شیائومی دارای حاشیه های کمتری است. علی رغم آنکه اپل از این گوشی خود به عنوان گوشی اقتصادی 2018 یاد میکند.

موبایل شیائومی می 8 لایت با یک صفحه نمایش 6.26 اینچی و کیفیت 1080*2280 و رزولوشن FHD پلاس مجهز شده است.

در قسمت دوربین، شاهد یک لنز سلفی 24 مگاپیکسلی سونی IMX576 هستیم. برای این لنز تکنولوژی 4 در 1 استفاده شده است. به این معنی که میتواند روشنایی تصویر را در تاریکی افزایش دهد.

در بخش دوربین عقب، دوربین های 12 و 5 مگاپیکسلی را داریم. لنز 12 مگاپیکسلی سونی IMX363 و لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 که صرفا برای سنجش عمق ثبت تصاویر پرتره بکار میرود.

گوشی Xiaomi Mi 8 Lite با یک تراشه اسنپدراگون 660 هشت هسته ای تجهیز شده است. درکنار این تراشه، شما با پردازنده گرافیکی آدرنو 512 میتوانید به خوبی لذت تجربه بازی روان را بچشید.

شیائومی برای می 8 لایت حافظه های رم 4، 6 و 8 گیگابایت و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت درنظر گرفته است.

در زمان تست Antutu شیائومی 8 لایت، بهینه ساری عملکرد بسیار چشمگیر بود. از آنجایی که Mi 8 Lite اولین گوشی این برند است که پورت Vulkan API را دارد، بنابراین شوک های وارد به پردازنده را کاهش خواهد داد.

همین امر در اجرای بازی ها نیز موثر است. علاوه بر آن Unreal Motor در می 8 لایت به عملکرد بهتر و کیفیت تصاویر بازی منجر شده است.

Mi 8 Lite از یک باتری 3350 با استفاده از شارژ سریع استفاده میکند.

با همه این تفاسیر اگرچه گوشی شیائومی Mi8 Lite از دیگر گوشی های خانواده خود ارزانتر است اما ظاهر و کیفیت سخت افزاری باعث جلب رضایت هر چه بیشتر کاربران شده است.

گوشی شیائومی می 9 لایت

گوشی شیائومی می 9 لایت با عرضه خود نشان داد هنوز کار خانواده بزرگ Mi 9 تمام نشده است. یک گوشی با بدنه ای تلفیق شده از فلز و شیشه.

گوشی شیائومی می 9 لایت

جنس بدنه گوشی Xiaomi Mi 9 Lite برخلاف شیشه ای بودنش، به شما نوید میدهد که پذیرای هیچ گونه اثر انگشت و یا لک نیست.

وزن و جنس بدنه دو عاملی است که شما را ترغیب به خرید گوشی موبایل شیائومی Mi 9 Lite میکند. چراکه از این نظر تفاوت چندانی با گوشی های پرچم دار ندارد. اما از سویی دیگر از نظر ضخامت، جزء گوشی های ضخیم بازار است.

دوربین های پشت در یک قاب جدا طراحی و ساخته شده اند و همین باعث بیرون زدگی دوربین شده است.

در گوشی های میان رده جدید شیائومی سعی بر آن است که حاشیه ها را کم کنند. مانند می 9 لایت، اما باز هم مانده تا به پرچم دارها برسد.

شیائومی می 9 لایت از یک صفحه نمایش 6.39 اینچی سوپرامولد بهره برده که کیفیت FHD را تضمین کند. با درنظر گرفته حاشیه ها، شما 86 درصد از صفحه نمایش را دارید. علاوه بر آن نمایشگر با گوریلا گلس 5 نیز محافظت میشود.

از سمت دیگر در حاشیه بالا اسپیکر را میبینید تا متوجه شوید در این گوشی از تمام فضاها استفاده موثر شده است.

به لطف امولد بودن صفحه، شما رنگ های زنده و چشم نواز را دارید با عمق زیاد رنگ مشکی.

یکی دیگر از نگرانی هایی که قبلا برای صفحه نمایش امولد داشتیم در گوشی موبایل شیائومی 9 لایت برطرف شده است. دیگر نگران رنگ سفید نباشید. رنگ سفید کاملا سفید است نه متمایل به زرد.

شیائومی برای گوشی می 9 لایت از اندروید 9 و MIUI 11 استفاده کرده است. بنابراین شما یک ظاهر جدید و متفاوت را در اختیار دارید.

با بررسی چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 710 این گوشی، تست بنچمارک آن به دست آمد.

گوشی های میان رده شیائومی

شیائومی Mi 9 Lite در حافظه 6/128GB عرضه شد. از این مقدار تقریبا 109GB فضای آزاد دارید. درخصوص رم نیز با بسته بودن تمامی برنامه ها 2.8GB آزاد است. این مقدار درصورت باز بودن 15 برنامه به 2GB میرسد.

می 9 لایت به شما ضمانت تجربه بازی هایی روان را میدهد. تراشه گرافیکی آدرنو 616 در کنار حافظه و چیپست باعث اجرای بازی بالاتر از انتظار یک میان رده میشود. مانند بازی های آسفالت 9، کال آو دیوتی و پابجی.

نکته بد، صدای اسپیکر در محیط شلوغ است. شما در هنگام سکوت و دیدن فیلم صدایی مطلوب میشنوید اما منتظر صدای موسیقی خوبی در محیط شلوغ نباشید.

تامین امنیت گوشی Mi9 Lite برعهده دو روش اثر انگشت و تشخیص چهره می باشد.

نکته هیجان انگیز طراحی سنسور اثر انگشت درون صفحه می باشد. داشتن چنین مشخصه ای برای یک گوشی با این قیمت مزیتی بسیار بزرگ است.

در قسمت دوربین، کیفیت تصاویر برعهده سه لنز دوربین پشتی است. لنز 48MP سونی با دیافراگم f/1.8 که البته در حالت عادی با رزولوشن 12MP عکاسی میکند. لنز دوم با کیفیت 8MP که اولتراواید می باشد با دیافراگم f/2.2. درنهایت لنز سوم با کیفیت 2MP برای تشخیص عمق.

علاوه برآن با دوربین سلفی 32MP سامسونگ میتوانید سلفی های بی نظیری را در صفحات خود به اشتراک بگذارید.

برای گوشی Xiaomi Mi 9 Lite یک باتری با ظرفیت 4030 میلی آمپر طراحی و تولید شده است. با یک پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی که در مدت 80 دقیقه گوشی صددرصد شارژ میشود.

باید به شما نوید آن را بدهیم که درصورت استفاده معمولی از می 9 لایت، میتوانید یک روز و نیم دغدغه شارژ باتری را از خود دور کنید.

لازم به ذکر است که بوت گوشی Xiaomi Mi 9 Lite به 20 ثانیه زمان نیاز دارد.

گوشی شیائومی Mi 9 Lite

گوشی شیائومی می A3

گوشی شیائومی می A3، سومین و شاید موفق ترین عضو خانواده می A. پروژه ‌ای مشترک میان گوگل و شیائومی با اندروید خام.

گوشی شیائومی می A3

زمانی که شیائومی، گوشی می A1 را منتشر کرد، به دلیل اندروید وان بودنش، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. اما برخلاف آن نسخه می A2 با استقبال خوبی روبرو نشد. درنهایت شیائومی برای تکمیل این خانواده با قدرت نسخه سوم یعنی شیائومی می ای 3 را منتشر نمود.

در نگاه اول یک گوشی خوش دست و جمع و جور میبینیم. بدنه ای از جنس شیشه و فریم فلزی. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی شیائومی تا 3 میلیون قیمت هستید، با ما همراه باشید.

اگرچه طراحی و بدنه ای شیک داریم اما ضخامت آن کم نیست. ولی اگر دلیل آن را باتری با ظرفیت بالا بدانیم، قطعا خوشحال میشویم.

در قسمت پشت قابی برای لنزهای دوربین وجود دارد اما بیرون زدگی زیادی ایجاد نکرده تا باعث اذیت شما شود.

در دو نسخه Mi A1 و Mi A2 صفحه نمایش IPS را داشتیم. اما در نسخه Mi A3 با یک صفحه نمایش امولد روبرو هستیم. ولی برخلاف کیفیت FHD در دو نسخه قبل، در این نسخه کیفیت صفحه به HD کاهش پیدا کرد.

از آنجایی که نمایشگر امولد برای کیفیت های پایین مناسب نیست، شاید اولین ضعف این گوشی را صفحه نمایش آن بدانیم.

نمایشگر شیائومی Mi A3 اندازه ای 6 اینچی دارد اما حاشیه ها کم نیستند. بنابراین حدود 80 درصد از قسمت جلوی گوشی متعلق به نمایشگر است.

شیائومی برای می ای 3 از اندروید وان کمک گرفته همراه با تراشه هشت هسته ای اسنپدراگون 665. در کنار این پردازنده، رم های 4 و 6 گیگابایتی و حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی را داریم.

گوشی های میان رده شیائومی

طی بررسی نسخه 4/64GB، حدود 48GB فضای خالی در دسترس داریم. درمورد رم نیز درصورت بسته بودن تمامی برنامه ها 2GB فضای آزاد داریم. این مقدار با باز بودن 15 برنامه به 1.4GB کاهش پیدا میکند.

بازی ها تقریبا به خوبی اجرا میشوند. مانند بازی آسفالت 9، اما اگر کیفیت را درحالت متوسط قرار دهید بهتر است.

گوشی Xiaomi Mi A3 با یک اسپیکر کار میکند. به همین دلیل تقریبا صدای بلندی دارد اما کیفیت خوبی خیر. با این حال برای یک گوشی تک اسپیکر امتیاز خوبی دارد.

سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره، دو فناوری تامین امنیت گوشی می A3 می باشد. Xiaomi تقریبا با طراحی سنسور درون صفحه، حجت طراحی فراتر از گوشی های میان رده را تمام کرده است. اگرچه سرعتش نسبت به رقبا کمتر است.

علی رغم آنکه سیستم عامل این گوشی اندروید 9 می باشد اما به دلیل اندروید وان بودن این نسخه، آن را کاملا شبیه به اندروید خام کرده است.

ماژول دوربین گوشی Mi A3 با سه لنز تکمیل میشود. لنز اصلی با کیفیت 48MP و دیافراگم f/1.8 واید. لنز 8MP دوم که برای اولتراواید طراحی شده است. درنهایت لنز 2MP سوم که برای تشخیص عمق به کار میرود. می ای 3 تصاویری با کیفیت 4k و 30 فریم در ثانیه ضبط و ثبت میکند.

در بخش دوربین سلفی، یک سنسور 32MP داریم با دیافراگم f/2.0. سلفی این گوشی تصاویر را با جزئیات دقیق و رنگ های واقعی ثبت میکند. علاوه برا آن عکاسی پرتره نیز به این لنز اضافه شده است اگرچه میزان مات شدن زمینه خیلی خوب نیست.

در ابتدا گفتیم که برخلاف اندازه جمع و جور گوشی شیائومی Mi A3، این گوشی باتری بزرگی دارد. یک باتری با ظرفیت 4030 میلی آمپر.

با یک بار شارژ کردن این باتری و استفاده سبک، میتوانید تا 2 روز بدون استرس باتری داشته باشید. علاوه بر آن این گوشی از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی میکند اما در جعبه تنها شارژ 10 واتی وجود دارد.

با این شارژر میتوانید در مدت 130 دقیقه گوشی خود را 100 درصد شارژ کنید.

لازم به ذکر است که بوت گوشی Xiaomi Mi A3 به 24 ثانیه زمان نیاز دارد.

گوشی شیائومی Mi A3

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ (شیائومی نوت ۸)

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ محصولی دیگر از خانوده ردمی نوت که بازار میان رده ها را در دستان خود گرفته است، با دوربین 48 مگاپیکسلی مهر تایید بر قدرت این خانواده زد.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸

گوشی شیائومی نوت ۸ از یک بدنه شیشه ای با فریم های پلاستیک ساخته شده است. اما مساله مهم ضخامت زیاد 8.4 میلی متری و وزن 190 گرمی گوشی است. همین دو مشخصه باعث شده گوشی ردمی نوت 8 زیاد خوش دست نباشد.

صفحه نمایش حدود 82 درصد از قاب جلو گوشی را به خود اختصاص داده است. اسپیکر در حاشیه بالا طراحی شده و تاثیر منفی در ظاهر صفحه نمایش ندارد.

گوشی Xiaomi Redmi Note 8 دارای یک صفحه نمایش 6.3 اینچی با کیفیت FHD است. با اینکه این نمایشگر به عنوان صفحه IPS رنگ ها را واقعی نشان میدهد اما پویایی صفحه امولد را ندارد.

رنگ مشکی، عمق و عملکرد خوبی ندارد اما رنگ سفید بسیار تمیز و دقیق است. به همین دلیل اگر محتوای شما تاریک و یا مشکی باشد در محیط های باز مشکل ایجاد میشود.

شیائومی نوت 8 از چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 665 استفاده میکند که در اواسط 2019 معرفی شد. در کنار این تراشه حافظه های رم 4 و 6 گیگابایت و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت را داریم.

با بررسی که بر روی حافظه 64GB انجام گردید، مشخص شد از این مقدار، حدود 49GB فضای آزاد در دسترس است. از مقدار 4GB رم، در صورت بسته بودن تمامی برنامه ها 1.91GB آزاد و با باز بودن 15 برنامه 1.13GB فضای خالی در دسترس داریم.

شیائومی هدف از تولید ردمی نوت 8 را بر مقرون به صرفه بودن آن قرار داده است، بنابراین انتظار یک گوشی قدرتمند را نداشته باشید. به همین دلیل حتی با وجود لگ ردن در برخی عملکردها، باز هم قیمت آن، این موارد را میپوشاند.

درخصوص انجام بازی، باید اعتراف کرد این گوشی برای گیمرها خیلی مناسب نیست. بازی آسفالت 9 با کیفیت بالا، به سختی و با لگ زیاد اجرا میشود. بازی کال آو دیوتی با کیفیت متوسط عملکرد نسبتا مناسبی دارد و نرم اجرا میشود.

گوشی موبایل شیائومی Note 8 تنها یک اسپیکر دارد. اما بر روی کیفیت آن حساب ویژه ای باز نکنید. مخصوصا صدای زیاد.

امنیت این موبایل برعهده سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره می باشد.

کیفیت دوربین ردمی نوت 8 مدیون دوربین چهارگانه در قسمت پشت است اما با بیرون زدگی زیاد.

لنز اول با کیفیت 8MP اولتراواید است که تا 119 درجه را پوشش میدهد.

لنز پایین که لنز اصلی هم می باشد کیفیت 48PMP سامسونگ با دیافراگم f/1.8 دارد.

لنز بعدی با کیفیت 2MP برای تشخیص عمق بکار میرود که برای عکس های پرتره کمک رسان است.

درنهایت لنز آخر با کیفیت 2MP و ماکرو می باشد که از فاصله 4 سانتی متری سوژه عکاسی را ثبت میکند.

در بخش سلفی یک دوربین 13MP با کیفیت فیلم برداری FHD را داریم. عکس های سلفی با جزئیات دقیق ثبت میشوند حتی رنگ آنها بهتر از لنز اصلی است. با حالت پرتره سلفی نیز میتوانید عکسهایی با زمینه های مات از خود ثبت کنید.

تمامی این ویژگی ها مدیون باتری 4000 میلی آمپری است. شیائومی ردمی نوت 8 با استفاده معمولی از باتری 100 شارژ شده خود، 1 روز و نیم با شما همراه خواهد بود.

لازم به ذکر است که بوت گوشی Xiaomi Redmi Note 8 به 30 ثانیه زمان نیاز دارد.

گوشی شیائومی Redmi Note 8

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو (شیائومی نوت ۸ پرو)

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو تلاشی دیگر از سوی Xiaomi است تا باری دیگر با قیمت مقرون به صرفه توجه بازار را به خود جلب کند. شیائومی نوت 8 پرو یکی از اولین گوشی های دارای لنز 64MP سامسونگ است.

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

بعد از بررسی های فنی، تنها نقطه ضعف گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro انتخاب نامناسب لنزهاست. با وجود ماژول چهارگانه دوربین، متاسفانه سنسور تله فوتو وجود ندارد و به جای آن حسگر ماکرو قرار گرفته است.

جنس بدنه و فریم گوشی نوت 8 پرو تلفیقی از شیشه و پلاستیک است. که البته وجود پلاستیک کمی عجیب می باشد.

برخلاف چندین مدل مورد بحث قبلی، اسپیکر گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro کیفیت بسیار خوبی داشته و در بهترین مکان تعبیه شده است.

صفحه نمایش گوشی Note 8 Pro در اندازه 6.53 اینچی مجهز به گوریلا گلس 5 و از جنس شیشه می باشد. با وضوح 2340*1080 و نسبت 85 درصدی آن میتوانید لذت وضوح تصویر را تجربه کنید.

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 8 Pro برپایه سیستم عامل اندروید 9 عرضه شد که البته در آینده آپدیت اندروید 10 را نیز دریافت میکند.

در قسمت پردازنده گوشی ردمی نوت 8 پرو، شاهد تراشه هشت هسته ای مدیاتک هلیو G90T هستیم با پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4. با تکیه بر همین دو مشخصه میتوانید اکثر بازی های سنگین را با نهایت جزئیات گرافیکی اجرا کنید.

گوشی شیائومی نوت ۸ پرو در سه نسخه عرضه شده است: 6/64GB، 6/128GB و 8/128GB.

در ابتدا از عدم وجود سنسور تله فوتو به عنوان نقص نوت 8 پرو  صحبت کردیم. دوربین این گوشی شامل سه لنز می باشد با کارایی های مختلف. دوربین اصلی با لنز 64MP و دیافراگم f/1.9. لنز دوم اولتراواید 8MP و دیافراگم f/2.2. لنز سنجش عمق 2MP و درنهایت سنسور 2MP ماکرو.

نکته مهم آنکه سنسور ماکرو به صورت مجزا و خارج از ماژول اصلی و پایین فلش LED گوشی است.

شیائومی برای گوشی نوت 8 پرو خود از یک باتری 4500 میلی آمپری با فناوری شارژ سریع 18 واتی بهره برده است.

متأسفانه آزمایشات Geekbench روی این گوشی انجام نشده بنابراین تنها میتوان به داده های آزمایش AnTuTu بسنده کرد. به هرحال این نتایج باعث شد چیپست گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro از بسیاری از رقبای خود پیشی گرفته و حتی مانند اسنپدراگون 845 که به عنوان پرچمدار 2018 بود عمل کند.

حتی میتوان به کمی اغراق آن را با بهترین گوشی های میان رده شیائومی 2020 مقایسه کرد.

گوشی های میان رده شیائومی

در انتها باید به این نکته توجه کرد که هر روز تمامی برندها به دنبال کسب برتری بیشتری نسبت به رقبای خود هستند. در این مقاله سعی شد به صورت اختصار به معرفی چند گوشی برتر میان رده شیائومی بپردازیم و انتخاب را برای مشتریان راحت تر کنیم.